کد مطلب: ۵۶۹۹۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزیر نفت رئیسی کیست؟/ مامور حمل شمش طلا و بنیانگذار خط لوله اسلامی گاز!

وزیر نفت رئیسی کیست؟/ مامور حمل شمش طلا و بنیانگذار خط لوله اسلامی گاز!

معاون وزیر نفت احمدی‌نژاد به عنوان گزینه وزارت نفت دولت رئیسی اعلام شد. او از مدیران بنیاد مستضعفان است و البته چهره مورد اعتماد دولت بهار برای دور زدن تحریم‌ها!

به گزارش تجارت‌نیوز جواد اوجی، رئیس سابق شرکت ملی گاز است که بعد به یکی از شرکت‌های حوزه انرژی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان رفت.

او در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی حضور نسبتا فعالی داشت و حالا به عنوان گزینه وزارت نفت به مجلس معرفی شده است.

جواد اوجی در حدی مورد اعتماد جناح نزدیک به اصولگراست که برخی رسانه‌های تخصصی نفت از جمله نفت نوین نوشته‌اند که او از سمت رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد مامور انتقال شمش‌های طلا به کشورهای همسایه برای تهاتر کالا به کالا و دور زدن تحریم بود.

او که عضو هیات امنای دانشگاه صنعت نفت نیز است، بیشترین دغدغه‌ای که با رسانه‌ها مطرح کرده است توسعه میادین گازی و تقویت ارزآوری از این حوزه بوده است.

هرچند که او در زمان مدیریت خود در شرکت ملی هم از راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای مانند خط لوله اسلامی! گفته بود اما در نهایت طرح‌های او اتفاق ویژه‌ای را رقم نزد.

بر اساس این طرح مسیر جدیدی برای انتقال گاز ایران از سوریه به اروپا تعریف شد که البته نه تنها گاز ایران را به اروپا نرساند که مالک یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان یعنی ایران، همچنان نیازمند واردات گاز در برخی مقاطع است.

او همچنین از قرارداد صادرات گاز ایران به سوئیس گفته بود که در نهایت مشخص نشد سرنوشت این قرارداد چه شد؟!

اوجی همچنین به نفت ما گفته است که نیروگاه‌های ایران متنوع نیستند و بر توسعه نیروگاه‌های اتمی و بادی تاکید کرده است. هرچند که تولید انرژی از نیروگاه‌های اتمی چندان مقرون به صرفه به حساب نمی‌آید.

حالا جواد اوجی در شرایطی برای تصدی وزارت نفت پیشنهاد شده است که ایران یکی از بدترین شرایط فروش نفت خود را در چهار دهه اخیر را پشت سر می‌گذارد.

صادرات نفت ایران بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه به ارقام ناچیز و نزدیک به صفر رسیده است و امریکا تهدید کرده چنانکه ایران به احیای برجام با شرایط این کشور تن ندهد چین را ناچار به اعمال تحریم‌های شدید علیه واردات نفت از ایران خواهد کرد و در واقع همان آب باریکه صادرات نفت ایران را خواهد گرفت.

برای اطلاعات بیشتر درباره کابینه اقتصادی رئیسی گزارش وزیر صمت رئیسی کیست؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اول باید به وضع کارمندای نفت برسن که یه بیسواد سقف حقوق رو میگیره و یه نخبه داره زار میزنم واسه اینکه یه ساعت اضافه کاری بیشتر بهش بدم با چندرغاز حقوق.این خانه از پای بست ویران است.

    • ناشناس

      احسنت
      والا من خودم تو پالایشگاه ارکان ثالث هستم.
      تمام کارها رو ما داریم انجام میدیم با کمترین حقوق و مزایا…
      بعد طرف بیسواد بیسواد در حدی که کامپیوتر بلد نیست کار کنه داره ماهی ۸۵ میلیون میگیره و تنها کاری هم که انجام میده در طول روز فقط قهوه درست کردن واسه خودش…
      تازه همش هم گله منده که با این حقوق ۸۵ میلیون دارن بهش ظلم میکنن و نمیتونه زندگیش بچرخونه…
      والااا این آدما چطور میخوان قیامت جوابگو این ملت باشند…

    • ناشناس

      جالبه بدونی من ماهی فقط 2 میلیون حقوق دارم بدون بیمه و با یک بچه ی کوچک. صبح 7 میرم شب 11 برمیگردم. یعنی طرف ماهی 80 تومن میگیره؟؟؟ بخدا عجیبه عجیب

    • رسمی

      دروغ نگو،شما ارکان ثالث ها همتون با پارتی بازی و نماینده بازی جذب شدین.و جالب ترش اینه که عقده ای هستین اگه کل دنیا رو بهتون بدن بازم چشمتون به رسمی هاست.عقده ای

    • آروین

      پس ماهایی ک پدرامون توشرکت نفت بودن و الان هیچ کدوم از بچه هاشون نتونستن برن جاش چی بگیم با این بیکاری و تورم

    • ناشناس

      در جواب دوستی که ادعا داره ارکان ثالث هست بگم،کجای نفت ۸۵ میدن که ما خبر نداریم ،من کارمند رسمی حقوقم بصورت ناخالص ۱۴ هست و بعداز کسورات پایین تر هم میاد ،سقف حقوق هم فعلا ۳۳ هست چجور میشه ۸۵ ،آخه دروغ گفتن هم حدی داره،چجور تمام کارا رو شما انجام میدید،اگه اینجوره دلیل عقب گرد نفت شما هستید ،از زمانی قدیمیا از نفت رفتن دیگه شرکت نفتی نیست،به جرات قسم میخورم خیلی از شماهایی که ارکان هستید فقط و فقط با بند پ سر کار هستید ،حالا بین شماها هم اندکی هست که سطح سواد و کاریشون خیلی بیشتراز نفت هست وجالبتر اینکه اونا اینقد ادعا ندارن…..

  • ناشناس

    این کارها را که می گوید یک بچه ۵ساله هم از ذهنش می گذرد که چنین کاری را می شود انجام داد ،چرا فکر می کنید ملت ایران این مردم اگر ساکت هستند ،این ملت اگر گذاشتند تا هر چه لایق خودتون است بگیدوبنام ملت ایران تمام نشود ،اگر ملت ایران خسته وآرام منتظر نشسته اند ، پس شما حیا کنید ،یا منتظر روزی باشید که موج سوکت وآرامششان نه ایران بلکه جهانی را به لرزه بیندازد چنان به لرزه بیندازد که دویست سال گذشته از وجود خیانت کاران بیرون بزند حتی کسانی که در قبرها به خیال خود آرام خوابیده اند ،سکوت مردم را به پای حتی سادگی آنها نگذارید ،موج ۱۳۵۷ یک قطره هم درمقابل موج الان ملت ایران نخواهد بود که هنوز به احترام گذاشتن نگاه می کنند ،اصل کار را درست کنید ،نه دور زدن تحریمی که حداقل حداقل روزی ۶میلیون بشکه نفت را به قیمت تمام بفروشید پس دویدن ،جان دادن ،ایستادن درمقابل ابر قدرت جهان آن روز برای ملی شدن صنعت نفت همین بود که روزی چند صد هزار بشکه نفت را بدیم به چین وهند یا حتی چین وهند هم خریدار نباشند ،هندوستان چند سال جنگید تا بریتانیا را بیرون کند اما بچه هاش را فرستاد لندن تدریس کنند تا بتواند تا ابد از بریتانیا وامسال آن هم برتر شود وخواهد شد این سیاست است دشمن را باید به خاک کشید نه تحریم ها را دور زد باید التماس کنند برای منابع ایران

  • ناشناس

    این تحریم ها ،این برجام ودشمنی ها نه به خاطر دشمنی با امریکا وکشورهای دیگراست بلکه
    اقتصاد فرو پاشید باوجود تورهم های قبلی والله سال ۱۳۷۰دلار ۶تومان در سال ۱۳۷۱ شد ۱۴۵تومان یعنی ۲۴برابر ۲۴۰۰درصد تورم ،این ها اشتباهاتی بود وهست که طی این دهه ها رفتید والله یک بچه هم باید خجالت بکشد بگوید مشکلات کشور را با دور زدن تحریم ها نجات دهیم ،هر بشکه نفت را صد دلار هزینه کنی تا ۵۰دلار بدید ونه پول بلکه اجناس بنجل بیارید شما را به خدا بس است کمی هم واقع بین و به یک قرن دیگر فکر کنید که آیندگان باید در موردکمتر از نیم قرن حکومت چیزی برای گفتن داشته باشند چون چیزی برای ماندن نداریم

  • مرتضی موسوی

    رئیسی اگرهدفش رونق اقتصادی وباز شدن تحریم ها باشداولآ از اعضای کابینه جدیدیادشده سرف نظرکند چون همشون دردوران مدیریتی هیچ کدام نه سابقه خوبی درتنظیم قراردادها داشتند نه عملکردخوبی رئیسی از افرادی بایددرکابینه استفاده کند عملکرددرست درتوسعه ساخت ساز قرادادها بدون حاشیه بوده وازنامهای گمنام استفاده کند نه درمجلس باشند نه دردولت های گذشته امثال مخبر غیرسودجوید تنهاسعید محمد گزینه درستی ایست دربهداشت هم از دکترکامرانبه عنوان وزیر در دانشگاها از دکتر رمضانی ودکترآموزنده استفاده کندبقیه مدیران و وزراهم از کارشناسان حقیقی راهنمای گیرد

  • علی

    مگه فرقی‌میگه وزیر‌کی باشه؟اصلا وزیر داشته باشیم یا نه؟
    مشکل ااز جای دیگه ست

  • ناشناس

    این تجارت نیوز چقدر اصلاح طلبه. :)))))
    یکم کمتر سیاسی باش

  • ناشناس

    سفره دوباره داره پهن میشه . دوستان تعارف نکنن بیان جلو.

  • ناشناس

    با این وضع چند وقت دیگه دولت روحانی برای مردم خاطره میشه .

  • شهروند

    تا تحریم هست فرقز نمیکنه وزیر کی باشه

  • ناشناس

    پس چه کسی باید وزیر نفت شودایشان باتجربه است خوب کار کن بافکر دایت امیدواریم کار بسرعت پیش ببری مثل برق وباد