خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۷۲۸۸

تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام(ره)

تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام(ره)

نشست مشترک گمرک، اموال تملیکی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی در خصوص تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام (ره) برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نشست مرتضی تورک، معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب، محسن جلواتی معاونت توسعه مدیریت منابع گمرک ایران در اداره کل گمرک فرودگاه امام و علیرضا اکبرپور مدیرکل گمرک فرودگاه امام حضور داشتند.

تسنیم گزارش داد،‌ در این نشست نسبت به تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار و انبار مکانیزه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصمیماتی اتخاذ شد.

در این نشست اکبرپور، مدیرکل گمرک فرودگاه امام ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در این گمرک در خصوص تعیین تکلیف کالاهای متروکه و بلاصاحب و اقدامات انجام شده در خصوص خروج کالاهای خطرناک و اشتعال‌زا با همکاری سازمان اموال تملیکی نکاتی را مطرح کرد.

تورک، معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب در این زمینه گفت: موضوع کالاهای متروکه موضوع حساس و مهمی است که قوه مجریه و قوه قضاییه پیگیر آن هستند. سال گذشته مصوباتی را در این زمینه داشتیم و با همکاری گمرک، سازمان اموال تملیکی و انبارهای عمومی، بسیاری از کالاها از انبار خارج و تعیین تکلیف شدند.

کالاهای بلاصاحب تعیین تکلیف می‌شود

در ادامه آن موضوع بحث کالاهای بلاصاحب نیز باید تعیین تکلیف شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

تورک ضمن دیدار از پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام (ره) همکاری سازمان‌های ذی‌مدخل در بهره برداری هرچه سریعتر از این پایانه بار را از اولویت‌ها عنوان کرد.

جلواتی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ضمن استقبال از موارد ذکر شده گفت: گمرک ایران استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای قانون را همواره سرلوحه اهداف خود قرار داده و ما بدون معطلی حاضر هستیم نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش بار اقدامات لازم را انجام دهیم.

در این نشست مصوب شد درخواست پایانه هوشمند بار ایران ایر به گمرک ایران ارسال شود. گمرک ایران نیز موظف شد طی یک ماه نسبت به بررسی موضوع در چارچوب قانون، اقدامات لازم را در خصوص بهره‌برداری از پایانه هوشمند بار انجام دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.