خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۳۴۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از سیل لرستان / خسارت ۱۱۰۰ میلیاردی تومانی و انسداد راه‌ ۲۴۳ روستا

آخرین اخبار از سیل لرستان / خسارت 1100 میلیاردی تومانی و انسداد راه‌ 243 روستا

در لرستان چه خبر است؟ آخرین اخبار از سیل لرستان چه می‌گویند؟ طبق اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تا بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۱۱۰۰ میلیارد تومان به این استان خسارت وارد شده که ۶۰۰ میلیارد آن در بخش راه‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در لرستان چه خبر است؟ آخرین اخبار از سیل لرستان چه می‌گویند؟ طبق اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تا بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۱۱۰۰ میلیارد تومان به این استان خسارت وارد شده که ۶۰۰ میلیارد آن در بخش راه‌ها بوده است. آخرین اخبار از لرستان (به روایت چند منبع خبری از جمله ایسنا) تا ساعت 16 روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه را در زیر بخوانید:

ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده که ۶۰۰ میلیارد آن در بخش راه‌ها بوده است.

ـ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۶۹۱ نفر در سیلاب لرستان خبر داد.

ـ معاون سازمان راهداری کشور گفت: خسارت وارد شده سیل چند روز اخیر به راه‌های لرستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

ـ فرماندار پلدختر گفت: هم‌اکنون وضعیت شهر پلدختر عادی شده و از شدت بارش‌ها کاسته و دبی رودخانه کشکان نیز کاهش یافته است.

ـ مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتظار داریم سیلاب لرستان از اواخر امشب و یا فردا به خوزستان برسد.

ـ مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بیشترین میانگین بارش سامانه اخیر در نورآباد و کمترین در الیگودرز به ثبت رسیده است.

ـ فرماندار اندیمشک با اشاره به وقوع سیلاب در استان لرستان، گفت: هم اکنون تردد در آزادراه اندیمشک - پل زال بدون مشکل در حال انجام است.

ـ ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون خسارتی از سیلاب به بخش کشاورزی گزارش نشده است.

ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بخش زیادی از راضی کشاورزی در شهرستان‌های بروجرد و دورود زیر آب رفتند.

ـ فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب ارتش با اشاره به احتمال وقوع سیل در استان‌های خوزستان و لرستان گفت: به یگان‌های سرزمینی آن منطقه آماده باش کامل دادیم و دستور همکاری کامل با ستاد بحران به آنها داده شده است.

ـ مدیر کل هواشناسی لرستان از خروج تدریجی سامانه بارشی قوی خبر داد.

ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۳۰ روستای استان دچار رانش شدند.

ـ فرماندار سلسله گفت: راه ارتباطی ۳۷ روستا در این شهرستان قطع شده و روستای ملک‌آباد در محاصره کامل سیل است.

ـ پس از ادامه بارش باران در چندین استان کشور، سیل بسیاری از مناطق لرستان را درگیر کرده است. راه‌های دسترسی ۲۵۰ روستا قطع شده، رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند و راه‌های اصلی نظیر «پلدختر - اندیمشک»، «خرم‌آباد ـ پلدختر»، «پلدختر ـ کوهدشت» و «الشتر ـ فیروزآباد» مسدود است. مسئول مدیریت بحران لرستان گفته تاکنون هیچگونه تلفات جانی به این مرکز گزارش نشده است اما برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند یک نفر در ایلام جان خود را از دست داده است. در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از مردم خواسته شده تا حد امکان در خانه‌های خود بمانند، مردم مناطق سیل‌زده ناچارند خانه‌هایشان را ترک کنند.

ـ مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: بر اثر بارش برف و باران و وقوع سیل در استان لرستان، برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستا قطع شده و در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز برق ۱۰۰ روستا قطع است.

ـ مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب آشامیدنی ۷۱ روستای استان قطع شده است.

ـ مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: ۳۷ روستا در استان با خاموشی برق مواجه شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه روستاهای ایران تولیدات خاصی که در اقتصاد کشور موثر باشند ندارند. راه و برق و گاز و سایر امکانات پخش شده است. روستا ها نیز بدلیل انتقال سنتی آب و کشاورزی و دامپروری غیر مقرون به صرفه، در کنار رودخانه ها بنا شده اند. بیایید همه در چند شهر مدرن و کلان کنار هم پول نفت و گاز مفت و بنزین و فولاد و پتروشیمی ها رو بخوبی بخوریم و زندگی کنیم(با مشاغل خدماتی!!). کل تولیدات روستا های استان 1100 میلیارد تومان می شود؟