کد مطلب: ۴۳۳۳۷۶

آخرین خبرها از سیلاب چهارمحال و بختیاری / مسدود شدن راه‌های ارتباطی ۳۰ روستا

آخرین خبرها از سیلاب چهارمحال و بختیاری / مسدود شدن راه‌های ارتباطی ۳۰ روستا

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌های دو روز گذشته در استان گفت:در بارش‌های اخیر راه‌های ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان کوهرنگ بسته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرتضی زمان‌پور تاکید کرد: از این تعداد ۱۵ روستا مربوط به دهستان موگویی بخش مرکزی است و ۱۵ روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون بارش باران در شهرستان کوهرنگ فروکش کرده است و در گردنه‌های سخت‌گذر چری و شاه‌منصوری برف می‌بارد، اما تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

زمان‌پور تصریح کرد: به‌دنبال شدت بارش‌های دو روز گذشته در چهارمحال و بختیاری جاده ارتباطی بازفت کوهرنگ به اندیکا و مسجد سلیمان در محل شیمبار (شیرین‌بهار) خوزستان آب‌گرفتگی داشته و مسدود است.

وی یادآور شد: با تلاش بی‌وقفه گروه‌های امدادی و نیروهای راهداری و با توجه به فرونشست باران عملیات بازگشایی این محور ارتباطی به‌زودی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شدت بارش‌ها در سه‌شنبه شب و آب‌گرفتگی چمن‌گُلی بازفت ۱۲ خانوار خانه‌های خود را تخلیه و در مناطق امن اسکان پیدا کردند.

وی گفت: هم‌اینک بقیه جاده‌های شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری باز و تردد خودرو در آن‌ها جاری و روان است.

زمان‌پور به وارد شدن خسارت‌هایی به بخش‌های زیربنایی و روبنایی، زمین‌های کشاورزی، تاسیسات آب و برق و همچنین خانه‌های مسکونی در این بارش‌ها اشاره و تاکید کرد: هم‌اینک گروه‌هایی از جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال برآورد و تهیه گزارش میزان خسارت‌ها هستند.

ارزیابی خسارت‌های ناشی از بارش چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان ناشی از بارش‌های سامانه اخیر در استان آغاز شده است.

ذبیح‌الله غریب تصریح کرد: بارش‌های پرقدرت دو روز گذشته در استان باعث وارد شدن خسارت به زمین‌های کشاورزی، مزرعه‌های پرورش ماهی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی بخش‌های مخلتف کشاورزی شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل شد.

غریب تاکید کرد: هم‌اینک گروه‌های ارزیاب وارد میدان شده تا میزان خسارت‌های وارد شده به بخش‌های کشاورزی، باغ‌ها، مزرعه‌های پرورش ماهی، امور عشایر، مرتع‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر زیرمجموعه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل را برآورد کنند.

وی اظهار داشت: سعی می‌شود تا با تسریع در روند ارزیابی، میزان خسارت‌های وارد شده در این بارش‌ها تا روز شنبه هفته آینده برآورد و اعلام شود.

جاده ۵ روستای اردل بسته است

فرماندار اردل نیز گفت: جاده ارتباطی ۵ روستای سخت‌گذر این شهرستان بسته است.

محمودی کیانی تصریح کرد: قطعی برق شهر دشتک و بخش میان‌کوه شهرستان اردل برطرف و جریان آن وصل شده است.

وی افزود: خسارت‌های بارش‌های دو روز گذشته در شهرستان اردل قابل توجه نبوده اما گزارش ارزیابی آن در حال تهیه و تدوین است.

کیانی تاکید کرد: جاده روستای لندی از توابع شهرستان اردل که دیشب به‌علت بارش‌ها بسته شده بود اکنون با تلاش نیروهای امدای و راهداری بازگشایی شده و تردد در آن برقرار است.

به گزارش ایرنا، در پی وقوع سیلاب روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ اهالی ۸ روستای این شهرستان خروج اضطراری داده و در مکان امن ساکن شده‌اند.

شهرستان کوهرنگ از مناطق برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌ها تا اواسط امروز چهارشنبه در این استان تداوم دارد و برای شهرستان کوهرنگ بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

منبع: ايرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.