کد مطلب: ۳۴۸۶۱۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون برنامه مجلس:

موفقیتی در آزادسازی سهام عدالت پیش‌بینی نمی‌کنم

موفقیتی در آزادسازی سهام عدالت پیش‌بینی نمی‌کنم

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخلاف عقیده برخی نمایندگان مجلس موفقیتی در آزادسازی سهام عدالت پیش‌بینی نمی‌کنم.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از تصویب آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت از سوی هیات وزیران سال اول دولت نهم، سهام عدالت پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد.

در مرحله اول واگذاری، سهام عدالت بین برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به این مشمولان داده شد، اما از آن زمان تاکنون موضوع سهام عدالت جز چند نوبت واریز مبالغ اندک، سود دیگری برای مردم نداشته است.

چندی پیش محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرهایی مبنی بر آزادسازی سهام عدالت داد. این نماینده مجلس دهم مطرح کرد: پیشنهادی نیز مطرح شده است که دارندگان سهام عدالت به‌صورت تدریجی بتوانند خرید و فروش سهام را در یک بازه زمانی سه‌ساله انجام دهند. سهام عدالت طی ۱۲ سال گذشته که در اختیار مردم قرار گرفته دارای خاصیتی نبوده و نه ارزش انتقال داشته و نه ارزش مدیریت و اگر هم سودی به آن تعلق گرفته بسیار ناچیز بوده است. در صورت موافقت اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و پس از آن تایید مقام معظم رهبری، امیدواریم طی دو هفته آینده آزادسازی سهام عدالت بر اساس جدول زمان‌بندی عملیاتی شود.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا احتمال آزادسازی سهام عدالت وجود دارد و آزادسازی سهام عدالت چقدر موفق خواهد بود؟

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: منظور از سهام عدالت این است که سهام برخی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده که به همین جهت بخش خصوصی در اداره این شرکت‌ها باید نقش داشته باشد، اما در واقع سهام عدالت همچنان در دست بخش دولتی است و بهتر بود که همچنان این شرکت‌ها دولتی می‌ماندند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا امروز سهام عدالت سود چشم‌گیری برای سهام‌داران نداشته است، به‌طوری که سهام‌داران سهام عدالت تنها می‌دانند که دارای مقداری برگه سهام هستند، زیرا تاکنون مجمع عمومی برای این سهام به منظور تعیین هیات مدیره و سپس مشخص شدن مدیرعامل تشکیل نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخلاف عقیده برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفقیتی در آزادسازی سهام عدالت پیش‌بینی نمی‌کنم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • navid

    میخوام سهام خودمو آزادکنم