کد مطلب: ۴۸۶۱۵۰

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

آزادسازی واردات برنج از فردا

آزادسازی واردات برنج از فردا

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از رفع ممنوعیت برنج از اول آبان خبر داد و گفت: واردکنندگان برنج دو ماه است که از بانک مرکزی برای واردات برنج ارز دریافت نکرده‌اند؛ چنانچه واردات برنج آزاد شود و ارز به واردکنندگان تعلق بگیرد ممکن است دیگر کمبودی نداشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موجودی برنج خارجی در انبارها کاهش یافته است و حالا واردکنندگان برنج از بحران کمبود برنج در بازار سخن می‌گویند. دبیر انجمن واردکنندگان برنج با تایید این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: ذخایر انبار برنج به شدت کاهش یافته است. در انبارها دیگر خبری از برنج خارجی نیست؛ این در حالی است که تقاضای مردم برای برنج خارجی افزایش یافته است. از فردا خرید و ثبت سفارش برنج آزاد می‌شود.

به گفته مسیح کشاورز، با افزایش قیمت برنج ایرانی و فاصله قیمت‌ها میان برنج ایرانی و برنج خارجی ذائقه مردم هم به سمت مصرف برنج‌های خارجی سوق پیدا کرده است. به عنوان مثال در استان‌های مرزی کشور مردم برنج ایرانی کمتر مصرف می‌کنند.

آینده برنج خارجی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پاسخ به این پرسش که قیمت برنج خارجی تا پایان سال چقدر گران می‌شود؟ پاسخ داد: برخی واردکنندگان برنج خارجی را با دلار نیمایی 14 هزار تومان وارد کرده‌اند اما حالا قیمت دلار نیمایی حدود 26 هزار تومان است. آینده قیمت برنج خارجی بستگی به قیمت دلار نیمایی دارد که واردکنندگان با چه نرخی وارد کرده‌اند.

باید عنوان کرد که دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با ایسنا افزایش نرخ ارز نیمایی، عدم تخصیص ارز برای ترخیص برنج از بنادر، خالی شدن موجودی انبارها از برنج وارداتی و سوءاستفاده برخی از خرده‌فروشان و عمده‌فروشان از این شرایط را از دلایل افزایش قیمت برنج خارجی برشمرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پول نفتی که کشورهای شرقی بدهکار به ما بودند و به جایش برنج بهمون میدادند پس چی شد ؟
    نکنه دیگه حسابش صاف شد .

  • ناشناس

    یعنی میشه ما هم یه دل سیر برنج با ماست بخوریم؟