کد مطلب: ۵۲۹۰۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت

بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت

برخی مخاطبان با وجود اخذ امتیاز قبولی در آزمون، خبر از ناتمام ماندن فرآیند استخدام در وزارت نفت داده‌اند. دفتر مدیر کل منابع انسانی وزارت نفت می‌گوید: «فرایند استخدام هنوز در حال بررسی است.»

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ دی ماه ۹۹ آزمون آنلاین استخدام کارکنان قراردادی مدت موقت نفت به صورت آنلاین و همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این آزمون، حدودا بیش از ۳۰ هزار نفر از کارکنان قراردادی مدت موقت نفت شرکت کردند. روابط ‌عمومی این سازمان، اوایل اسفندماه ۹۹ اسامی پذیرفته‌شدگان را اعلام کرد اما پس از آن، هیچ اطلاع‌رسانی درباره بقیه شرایط استخدام نکرد.

دفتر سرپرست اداره کل منابع انسانی ستاد وزارت نفت، در این باره گفت: «نتایح این آزمون در حال بررسی است.»

این دفتر، علت کندی فرآیند بررسی داوطلبان پذیرفته شده آزمون استخدامی را کرونا دانست و گفت: «در حال حاضر ما بر همین موضوع تمرکز کرده‌ایم. تعداد داوطلبان این آزمون بسیار زیاد و از شهرهای مختلف بوده است. حالا هم با توجه به شیوع کرونا و وضعیت کشور، بخش عملی این آزمون هنوز شروع نشده است.»

اما اتفاقاتی از این قبیل در وزارت نفت، سابقه دارد. بنا بر رویه‌ای عرفی، از سال ۵۰ وزارت نفت دانشجویان فارغ‌التحصیل گروه الف بورسیه نفت برخی دانشگاه‌ها را استخدام می‌کرده است. سال ۹۴ بیژن زنگنه، وزیر نفت، اعلام کرد که قرار است این فارغ‌التحصیلان با آزمون استخدام شوند.

یکی از آزمون‌دهندگان به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: «افراد کمی به ترتیب معدل، دعوت به مصاحبه شده‌اند و تنها تعداد کمی از آنها جذب شدند بعد از آن هم از ما آزمون گرفتند. البته ما هیچ وقت نفهمیدیم معیار قبولی در آن آزمون چه بود.»

او معتقد است که همین تعداد کم هم به خاطر اعتراض گسترده داوطلبان آزمون، استخدام شدند. این داوطلب توضیح می‌دهد: «از سال ۹۴ چندبار مقابل وزارت نفت و ساختمان مدیریت برنامه‌ریزی و امور انسانی شرکت نفت، جمع شدیم و اعتراض کردیم و به نتیجه درست و حسابی نرسیدیم.»

حال باید دید وزارت نفت قصد تکرار سنت قدیمی‌ دارد یا این بار همه چیز طبق قانون پیش می‌رود.

اخبار نفت را از سایت تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.