کد مطلب: ۶۷۱۱۳۷

آسمان نوار غرب کشور غبارآلود است/ دمای هوای تهران افزایش می‌یابد؟

آسمان نوار غرب کشور غبارآلود است/ دمای هوای تهران افزایش می‌یابد؟

به دلیل نفوذ گردوخاک از سمت عراق به کشور و وزش باد غبارآلود، آسمان نوار غربی کشور در برخی نقاط کشور موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین آسمان نوار غرب کشور به سبب نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبارآلود است که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، سه‌شنبه در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

طی دو روز آینده وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان و شرق تهران افزایش می‌یابد که سبب افزایش غلظت گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گرد‌وخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

همچنین طی روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی وزش باد، کاهش نسبی دما، ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

جمعه وزش باد گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان و شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

تا چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

افزایش دمای تهران تا یک درجه بیش از حد نرمال

ایسنا گزارش داد، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه بارش‌های انباشته شده از ابتدای سال زراعی گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: میزان بارش سه ماه آینده تهران نیز کمتر از نرمال و متوسط دمای هوا بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی افزود: این شرایط سبب می‌شود تا با توجه به کاهش بارش انباشته شده از ابتدای سال زراعی گذشته و به‌ویژه طی بهار ۱۴۰۱ همچنین پیش‌بینی افزایش دما طی سه ماه آینده لزوم صرفه‌جویی، استفاده بهینه و مدیریت در زمینه منابع مصارف آب بیش از پیش احساس شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.