کد مطلب: ۴۵۰۱۹۲

بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ / سقوط شاخص به زیر کانال یک میلیونی

بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ / سقوط شاخص به زیر کانال یک میلیونی

در آغاز معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با ریزشی ۲۲ هزار واحدی به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد تا به روند نزولی آخر هفته گذشته خود ادامه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات بازار سهام روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، شاخص کل با ادامه روند نزولی روز چهارشنبه خود و با بیش از ۲۲ هزار واحد کاهش مجددا به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد.

4 11

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولاد، فملی و کگل به ترتیب با ۳۲۱۲، ۲۱۰۷ و ۱۴۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که تاثیر مثبت ۲۸۲ واحدی رانفور نیز نتوانست از شدت سقوط شاخص کل بکاهد.

3 12

در جریان ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بورس، بیش از ۳۲۱ هزار معامله صورت گرفته که طی آن، بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم با ارزشی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال دادوستد شده است. ارزش معاملات فرابورس نیز حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

به جز گروه مواد غذایی، سرمایه‌گذاری و دارویی که تقریبا معاملات متعادلی را دنبال می‌کنند و تعداد نمادهای سبزرنگ در مقایسه با نمادهای قرمز بیشتر است، بقیه گروه‌های صنعت با فشار عرضه شدیدی مواجه شده‌اند. به خصوص گروه پتروشیمی و پالایش که با توجه به صعود قیمت نفت در آخر هفته انتظار می‌رفت امروز معاملات مثبت‌تری را دنبال کنند.

بورس در حالی معاملات این هفته خود را آغاز کرده که هفته گذشته شاخص کل اگر چه رشدی ۴ درصدی را به ثبت رسانده بود اما در دو روز پایانی روندی نزولی به خود گرفته بود. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی تجارت‌نیوز از تحلیلگران حوزه بورس، ۵۰ درصد آنها پیش‌بینی هفته‌ای سبزرنگ را برای بورس داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به اینکه طی دو ماه اخیر نوبت افزایش به نمادهای شاخص ساز مثل فملی، وبملت، کگل و … رسید از این جهت شاخص خیلی رشد کرد و الان هم در شرایط فعلی چون زمان استراحت همین نمادهای شاخص ساز است لذا به شدت تاثیر منفی روی شاخص کل دارند و همین امر به طور روانی نیز بر سایر نمادها اثر گذاشته است.

  • مجید

    آقای وزیر اقتصاد مقصر شمایید، تو تمام این روزها که بورس رونق داشت، دلار و سکه هم پا به پا رفت بالا خوب معلومه مردم اینو میبینند میایند تو دلار وسکه، شما لطفا دستوری هم که شده بازار موازی رو ضعیف کنید.

  • ناشناس

    چقدر بعضیا بی منطق صحبت میکنن، مگه قراره بورس هر روز مثبت باشه، اگه اینجوری باشه که دیگه اسمش بورس نیست، کارخونه پولسازی و چاپ پوله

  • ناشناس

    با سلام
    قرار نیست بورس همیشه سبز باشه ،این منفی‌ها یه فرصت برای تجدید نیرو در بورس هست ،انشالله ،به زودی شاهد سبز پوش شدن بورس خواهیم بود .گول این بازار را نخورید و سهامتان را مفت به فرصت طلبان نفروشید .

  • ناشناس

    اقایون و خانم های عقل کل بورسی مطلب مهمی که همگی خودتون رو به خواب زده اید و به اون اشاره نمیکنید بحث اساس سودی دهی در بورسه ؟؟؟!؟ علما!!!!!/ اصولا موقعی سود حاصل میشه که فروش و درامدی بدست صاحبان کسب و کار بیاد !!!! پروفسل ها !!!! در کشوری که دارای تورم بالای ۶۰ درصده و درامدی هم نصیب تولید کننده نمیشه و اصولا تمام دنیا از لحاظ بانکی با ما در مشکله شما دم از بالا رفتن شاخص و سود و سود دهی میزنید اون ارقام تابلو هم دست بعضی هاست که فقط عدد پشتبانه علمی و اقتصادی پشتش نیست ای خلق اله مدعی و دانشمند !!!!! بفهمید ؟!؟!؟ بفهمید؟!؟!؟! بفهمید؟؟؟!؟!

  • ناشناس

    سال 93رو به یاد بیارید و تصمیم درست بگیرید

  • ناشناس

    سلام شما قصه خرگوش ولاک پشت رو نشنیدید خرگوش باعجله وحس احمقانه فکر کرد برنده ماجراست ولی لاک پشت با صبوری اهسته اهسته برد پس عقب نکشید نفروشید سهامداری کنید

  • ناشناس

    بعضیا اینجارو با کارخانه چاپ پول اشتباه گرفتن و خودشونو پرفسور میدونن.

  • ناشناس

    سلام
    سرعت رشد بالای بورس در دو ماه اخیر
    افت قطعی مشهود بود
    امیدواریم در صورت افت بیشتر دولت موقتا تعطیلی بورس را رقم بزنه

  • علی

    کجای کارید. هنوز تازه اول سقوطه من ۱۶ ساله تجربه بورس دارم.وقتی اینهمه مدت شاخص اصلاح نکنه مشخصه ریزش شدید میشه. تا میتونید بفروشید و مث من سرمایتونو بکشید بیرون