کد مطلب: ۵۸۷۹۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توزیع زمین رایگان آغاز شد / کشاورزان در اولویت اول قرار گرفتند

توزیع زمین رایگان آغاز شد / کشاورزان در اولویت اول قرار گرفتند

طرح توزیع زمین رایگان هرچند قرار بوده برای ساخت مسکن اجرا شود اما به نظر می‌رسد پیش از آن، برای بخش کشاورزی اجرا شده و به تعدادی از کشاورزان داده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت جدید از شروع به کارش به دنبال طرح جهش مسکن بوده که در آن شاید مسکن و زمین رایگان را هم در اختیار برخی از مردم قرار دهد. با این حال به نظر می‌رسد مشابه این اقدام در سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان انجام شده است.

طرح توزیع زمین رایگان هرچند قرار بوده برای ساخت مسکن اجرا شود اما به نظر می‌رسد پیش از آن، برای بخش کشاورزی اجرا شده و به تعدادی از کشاورزان داده شده است.

به گفته یک مقام مسئول، برای تشویق کشاورزان به کشت نوعی چای، تسهیلات حمایتی و زمین رایگان برای کشاورزی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

امان‌الله طوقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سیستان و بلوچستان به روزنامه ایران گفته است: برای تشویق کشاورزان علاوه بر ارائه تسهیلات حمایتی در جاهایی که مشکل آب وجود نداشته باشد حتی زمین رایگان برای کشت چای ترش در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

محمد حسنی نسب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفته است: ما در زمینه تولید چای ترش بعد از سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم کشوری قرار داریم. کشت چای ترش در خوزستان بیشتر در زمین‌های زراعی اطراف شهر‌های میانی و جنوبی استان مانند کارون، رامهرمز، شادگان، باوی آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر و حمیدیه وجود دارد. با هدف تشویق کشاورزان برای کشت چای ترش به ازای کشت هر هکتار این محصول، تسهیلات ۱۶۵میلیون ریالی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اما آیا اجرای این طرح انتقاداتی را از سوی کارشناسان به همراه نخواهد داشت؟ توزیع زمین رایگان ممکن نیست در آینده تبعاتی را به همراه داشته باشد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس فاضل

    اول مشکل اب کشاورزی خوزستان حل کنید بعد به فکر دادن زمین به کشاورزان. اگه اب نداره با زمین چکار میکنه!

  • ناشناس

    سلام.من یک کارمندم.وبا دادن زمین رایگان به کشاورزان جهت کشاورزی بسیار موافقم.این سیاست به نفع همه است.چون کشاورزی رونق میگیرد

  • ناشناس

    یه رانت و باند و باند بازی جدید دوباره ابداع شد، از همین امروز سفارشات فلانی ب فلانی انجام میشه و …

  • ناشناس

    سلام آیا به مردم محروم کرمانشاه از کسانی که زمین ندارند زمین مجانی میدید کجا باید فرم پرشود کی جوابش میاد؟

  • ناشناس

    بهترین کار اینه که این زمین ها را بطور مساوی بین تمام جوانان کشور تقسیم کنن شاید گرهی از کارشون باز بشه و امید به زندگی جوانان وارد بشه.

    • علی از یزد

      خیلی از جوانهای بیکار که کار و سرمایه ای ندارن شاید علاقه به کشاورزی و دامداری و کار روی زمین داشته باشند مثل خودم اگر زمین و چاه و آب در اختیارمان میگذاشتند زمین را میکاشتیم گندم و جو و ذرت و علوفه و انار و پسته و غیره دامداری هم میکردیم و شیر و ماست و پنیر و گوشت اینها هم تولید میکردیم دنبال دلالی سکه و دلار و بورس و فارکس و اغتشاش و اینها هم کسی نمیرفت خلاصه درامدی بود تو شهر ما زمین آب فقط در اختیار پیر مردهای ۹۰ ساله قدیمی هست که فکر کنم چاه آبشون هم مال زمان شاه باشه جوانها چیزی ندارن

  • ناشناس

    یعنی راسته؟کجا برای ثبت نام مراجعه کنیم؟

  • رضا

    مثل همیشه بیشتر این زمین ها را دلالها و زمین خوارها از دست بقیه در میارن باید فکر اساسی کرد

  • سیامک

    چند روستای اطراف خودمون را میشناسم که دولت به بهانه های مختلف زمینهای آبا واجدادی که نتی نسق مالکیت هم دارند صاحب شده ومتاسفانه معلوم ‌نیست به چه کسانی واگذار میکنن

  • سیدمحمدحسنی

    مازمین کشاورزی دست منابع طبیعی گیرکرده مشکلمان حل نشده به حال مابرسید

  • ناشناس

    بنده خواستار زمین رایگان هستم از اهواز