کد مطلب: ۱۲۹۷

آغاز خرید تضمینی چای از نیمه اول اردیبهشت/۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خرید

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم، برنج و چای کشور گفت: برداشت چای از باغات استان‌های شمالی انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نیمه اول اردیبهشت اطلاعات آن به شعبات بانک سپه وارد شود. محسن دارایی گفت: برداشت چای از غرب گیلان و مازندران انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، اطلاعات خرید نیمه اول اردیبهشت به بانک

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم، برنج و چای کشور گفت: برداشت چای از باغات استان‌های شمالی انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نیمه اول اردیبهشت اطلاعات آن به شعبات بانک سپه وارد شود.

محسن دارایی گفت: برداشت چای از غرب گیلان و مازندران انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، اطلاعات خرید نیمه اول اردیبهشت به بانک ارائه شود.

سخنگو و مدیر خرید تضمینی گندم، برنج و چای کشور افزود: همه چای‌کاران شماره حساب و عابربانک دارند که به محض دریافت اطلاعات پول به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان ایرانی منظور شده است و پول خرید چای‌کاران بلافاصله پرداخت خواهد شد.

دارایی گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک 1800 تومان و چای درجه دو 1000 تومان تصویب شده است در حالی که سال گذشته این نرخ به ترتیب 1200 و 700 تومان بود.

وی اظهار داشت: بانک سپه چهارمین سال متوالی است که عنوان عاملیت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم، برنج و چای را عهده‌دار است.

در سالهای گذشته پرداخت با تأخیر طولانی مطالبات چای‌کاران به سریال تکراری تبدیل شده بود و سال به سال چای‌کاران را ضعیف‌تر کرد.

به گفته باغداران بسیاری از باغات چای به دلیل عدم توانایی مالی چای‌کاران برای رسیدگی، رها شد و یا کم‌بازده شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.