کد مطلب: ۵۷۸۴۶۴

آخرین اخبار از واکسیناسیون دانشجویان

آخرین اخبار از واکسیناسیون دانشجویان

معاون آموزشی وزیر علوم گفته است که طبق حرف‌های وزیر بهداشت، احتمال دارد واکسیناسیون سراسری همه دانشجویان کشور از هفته آینده آغاز شود اما اطلاعیه رسمی برای واکسیناسیون دانشجویان هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره ثبت‌نام واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان سراسر کشور گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت از هفته آینده واکسیناسیون سراسری تمام دانشجویان سراسر کشور آغاز می‌شود.

او افزود: لیست اسامی تمامی دانشجویان سراسر کشور جهت انجام واکسیناسیون قبلا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

خاکی صدیق با بیان اینکه مکانیزم اجرایی واکسیناسیون دانشجویان سراسر کشور از طرف وزارت بهداشت اجرایی می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه‌ها از قبل اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت ضرورت مراکز بهداشت خود را برای انجام واکسیناسیون در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هنوز اطلاعیه رسمی در خصوص زمان واکسیناسیون دانشجویان کشور به وزارت علوم ارسال نشده است، اما طبق حرف‌های وزیر بهداشت واکسیناسیون باید از هفته آینده برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشجویان ایران از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شود.

خاکی‌صدیق اضافه کرد: اولویت دانشجویان کشور برای تزریق واکسن بر اساس مقاطع تحصیلی قبلا به وزارت بهداشت ارسال شده است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه پیشتاز هستند و سپس نوبت به دانشجویان کارشناسی و کاردانی می‌رسد، اما نحوه اجرای واکسیناسیون از طرف وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و وزارت علوم در این مورد تصمیم گیرنده نهایی نیست ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون برای دانشجویان دانشگاه تهران

در همین رابطه، معاون دانشجویی دانشگاه تهران از آغاز ثبت نام واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان خبر داد.

سعید حبیبا، درباره ثبت نام واکسیناسیون ویژه دانشجویان دانشگاه تهران گفت: شورای صنفی دانشگاه تهران در خصوص ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

او افزود: با توجه به اینکه وزارت بهداشت دیروز اعلام کرده بود که واکسیناسیون برای تمام عموم مردم با هر رده سنی آزاد شده است؛ بنابراین تمامی دانشجویان کشور به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران در هر مقطع تحصیلی می‌توانند جهت ثبت‌نام برای تزریق واکسن به سایت واکسیناسیون وزارت بهداشت مراجعه کنند.

حبیبا تصریح کرد: نوع واکسن‌های تزریق شده به دانشجویان دانشگاه تهران سینوفارم و آسترازنکاست که واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان خوابگاهی انجام شده است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

رویه‌های متفاوت دانشگاه‌ها در مورد واکسیناسیون

به گزارش تجارت‌نیوز، در مورد واکسیناسیون دانشجویان این روزها اخبار ضد و نقیض کم نیست. پیش از این اعلام شده بود از ابتدای شهریور فرایند واکسینه شدن آنها آغاز می‌شود. اما اکنون که حدود دو هفته از این موعد می‌گذرد، برخی از دانشگاه‌ها هنوز فراخوانی برای مراجعه دانشجویان خود اعلام نکرده‌اند اما در بعضی شهرها ظاهرا کار آغاز شده است.

در این میان، برخی دانشگاه‌ها از جمله تهران و تربیت مدرس نیز فرایند را کلید زده بودند اما پس از چند روز اعلام کردند که واکسیناسیون دانشجویان فعلا متوقف شده است.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیروز در این مورد گفت که مسئولان قول داده‌اند ۴۰ میلیون دز واکسن وارد شود و از هفته آینده قرار شده که واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شود؛ چراکه می‌خواهند دانشگاه‌ها را بازگشایی کنند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد، در کل کشور، برخی دانشگاه‌ها از جمله علامه طباطبائی، صنعتی شریف و شیراز هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند. اما تعدادی از جمله علم و صنعت، امیرکبیر، خواجه نصیر، بین‌الملل قزوین و نوشیروانی بابل، حداقل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال واکسیناسیون دانشجویان خود هستند.

مطالعه متن کامل گزارش «شیوه ترکیبی» بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Sahar.mk

    دانشجوهای دانشگاه های غیر انتفاعی تو چه سامانه ای برای واکسیناسیون باید ثبت نام کنند؟؟ممنون میشم جواب بدین?آیا اصلا دانشجوها باید ثبت نام کنند یا خود وزارت علوم گزارششو به وزارت بهداشت میده؟؟؟؟

  • ناشناس

    ببخشید من دانشجوی ارشد هستم تازه کرونا گرفته بودم فعلا شش هفته نمیتونم واکسن بزنم آیا من هم باید ثبت نام کنم یا نه