خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۵۲۷

واکسیناسیون معلمان از امروز آغاز می‌شود؟

واکسیناسیون معلمان از امروز آغاز می‌شود؟

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا از آغاز واکسیناسیون دانشجویان و معلمان خراسان جنوبی از اول مردادماه براساس ابلاغ وزارت بهداشت، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی، با اشاره به این که پیش بینی می‌شود تقریبا تا دو هفته آینده واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا در استان به پایان برسد گفت: بعد از گروه سنی بالای ۵۰ سال، واکسیناسیون بیماران پر خطر زیر ۵۰ سال در برنامه واکسیناسیون قرار می‌گیرد.

او با اشاره به این که روز گذشته ۳ هزار و ۵۲۳ نفر واکسینه شده اند افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان به ۱۱.۶ درصد رسیده است که نسبت به شاخص کشوری بالاتر است.

شریف زاده با اشاره به این که واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی بیرجند تا پایان مرداد ماه تکمیل می‌شود اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان ترم‌های اول و دوم دانشگاه علوم پزشکی که هنوز وارد بیمارستان نشده‌اند از اول مرداد ماه آغاز می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس مستندات اعلام شده وزارت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان غیرعلوم پزشکی و معلمان از اول مرداد ماه آغاز می‌شود.

او ادامه داد: تمام واکسن‌هایی که برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود به لحاظ علمی معتبر و مورد تأیید کمیته اخلاق است.

پیش از این نیز قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون معلمین گفته بود که دولت باید با جدیت وارد عمل شود. چراکه اگر واکسیناسیون به درستی صورت نگیرد و به تبع آن بازگشایی مدارس را در سال تحصیلی آینده نداشته باشیم، خسارات جبران‌ناپذیری به آموزش و پرورش وارد خواهد شد.

همچنین احمدی لاشکی در پاسخ به این پرسش که کدام طیف معلمان مشمول این برنامه واکسیناسیون خواهد شد، تصریح کرد: تمام افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند اعم از معلمان تا کادر اجرایی باید واکسینه شوند و جمعیت آنها حدود یک میلیون نفر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمام واکسن‌هایی که برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود به لحاظ علمی معتبر و مورد تأیید کمیته اخلاق است.
    منظور همان واکسن داخلی است؟ چرا اگر واقعا اعتماد عمومی به واکسن داخلی وجود دارد از نام بردن آن خودداری می شود؟!!
    به خدا مطمئن باشید اگر گزارش آن در یک مجله معتبر ثبت شود مردم با اشتیاق و میل واکسن داخلی می زنند ولی تا آن زمان لطفا همان واکسن های خارجی را بزنید.

  • ناشناس

    حالا از امروز سوژه ی جدیدشون میشه واکسیناسیون معلما.هنوز واکسن نزده انقدر توی بوغ و کرنا میکنن که انگار تا الان به هیچ قشر دیگه ای واکسن نزدن.

  • ناشناس

    نوشته تمام افرادی که با دانش آموزان در ارتباطن . یعنی اولیا با دانش اموز در ارتباط نیستند. جدیدا که دلتا بچه ها را هم درگیر میکنه