کد مطلب: ۳۳۷۰۰۴

کاهش ۲۵ درصدی چک‌های برگشتی / یک‌ماهه ۸۶۹ هزار چک برگشت خورد

کاهش 25 درصدی چک‌های برگشتی / یک‌ماهه 869 هزار چک برگشت خورد

در آبان‌ماه سال جاری بیش از 869 هزار فقره چک به ارزش 9.3 هزار میلیارد تومان برگشت خورد که در مقایسه با مهرماه امسال از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 25.2 درصد و 36.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری در کل کشور 7.2 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 71 هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 19.8 درصد و از نظر مبلغ 23.8 درصد کاهش داشته است.

از 7.2 میلیون فقره چک مبادله‌شده در آبان‌ماه سال جاری، 6.2 میلیون فقره چک به ارزش 61.9 هزار میلیارد تومان وصول و 869 هزار فقره چک به ارزشی حدود 9.3 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

در آبان‌ماه سال 1397 در بين استان‌های کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای، متعلق به استان گیلان و یزد بوده؛ به‌طوری که در این استان‌ها حدود 90 درصد چک‌ها وصول می‌شود.

استان البرز با 89.8 درصد و کرمانشاه با 89 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در ماه مذکور در بين استان‌های کشور احتمال برگشت خوردن چک در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بوده است.

آمار چک‌های برگشتی در آبان 1397

نسبت چک‌های برگشتی به تفکیک هر استان.

بررسی آمارها نشان می‌دهد بيشترين نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق دارد، در این استان 21.4 درصد چک‌ها برگشت داده می‌شود؛ استان کردستان با 17.4 درصد و چهارمحال و بختیاری با 16.7 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.