کد مطلب: ۴۷۸۵۰۹

آموزش آنلاین روزنامه‌نگاری اقتصادی / چگونه اخبار اقتصادی بنویسیم؟

آموزش آنلاین روزنامه‌نگاری اقتصادی / چگونه اخبار اقتصادی بنویسیم؟

روزنامه‌نگاری اقتصادی از حوزه‌های جذاب، اثرگذار و پُرچالش در دنیای امروز خبرنگاری است. انتقال مفاهیم سخت اقتصاد به مخاطبان با زبانی ساده، حساس کردن جامعه به اتفاقات اقتصادی اثرگذار بر زندگی آنها و نقّادی به پشتوانه آمار و اعداد، تنها بخشی از دنیای لذت‌بخش روزنامه‌نگاری اقتصادی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اقتصاد ایران دوره خاصی را پشت سر می‌گذارد و یکی از حوزه‌های مرتبط با این بخش روزنامه‌نگاری اقتصادی است که علاقه‌مندان خاص خودش را دارد.

اقتصاد کلان، اقتصاد سیاسی، کسب‌وکار (شامل صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی)، بانک و بیمه، بازارها (شامل ارز، طلا، مسکن و بورس) و موضوع نوپدیدِ استارتاپ، از جمله حوزه‌های خبری جذابی هستند که مخاطبان خاص و پیگیر خود را دارند. ناگفته پیداست که دامنه اثرگذاری این حوزه‌ها، محدود به اقتصاد نیست و در موارد بسیاری به مقوله‌های فرهنگ، سیاست، جامعه و… نیز بسط و گسترش می‌یابد.

در سال‌های اخیر « روزنامه‌نگاری اقتصادی » به عنوان یک موضوع تخصصی و میان‌رشته‌ای بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این توجه هم از جانب رسانه‌ها به عنوان عرضه‌کنندگان محتوا و هم از جانب مخاطبان به عنوان متقاضیان و دنبال‌کنندگان این نوع از محتوای خبری است. با توجه به شیوع کرونا و نیاز به آموزش آنلاین، در این دوره آموزش روزنامه‌نگاری آنلاین نیز شاید از نیازهای امروز باشد.

در این راستا، سایت خبری تجارت‌نیوز، یک دوره آنلاین را با عنوان «آموزش آنلاین روزنامه‌نگاری اقتصادی» برگزار می‌کنند. این دوره روز جمعه 11 مهر ماه سال 1399 از ساعت 9 تا 13 برگزار خواهد شد.

مدرس این دوره آموزشی، ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی همچنین مولف کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» است که به واکاوی تاثیر رسانه‌ها بر اقتصاد و سرمایه‌گذاری پرداخته است.

هزینه ثبت نام این دوره برای عموم 200 هزار تومان و برای دانشجویان و خبرنگاران 150 هزار تومان است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با شماره 09910708251 (از طریق تماس تلفنی، تلگرام یا واتساپ) در ارتباط باشند.

با توجه به محدودیت در تعداد شرکت‌کنندگان اولویت با متقاضیانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. گواهی پایان دوره نیز به متقاضیان داده خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • معین

    سلام .قیمت دلار و سکه در روزهای آتی چگونه است؟