کد مطلب: ۴۵۲۲۵۵

آنتی اسکالانت RO ، ضد رسوب ممبران

آنتی اسکالانت RO ، ضد رسوب ممبران

آنتی اسکالانت با مولکول‌ها و املاح ایجادکننده رسوب که در آب موجود است تشکیل کمپلکس فعال داده و از تشکیل شدن رسوبات بر سطح ممبران جلوگیری می‌کند.

آنتی اسکالانت یک ماده ضد رسوب و ضروری برای سیستم‌های تصفیه آب صنعتی RO می‌باشد. استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب سبب جلوگیری از تشکیل رسوبات موجود در آب بر سطح ممبران دستگاه آب صنعتی RO می‌شود.

آنتی اسکالانت با مولکول‌ها و املاح ایجادکننده رسوب که در آب موجود است تشکیل کمپلکس فعال داده و از تشکیل شدن رسوبات بر سطح ممبران جلوگیری می‌کند.

عدم استفاده از آنتی اسکالانت سبب آسیب جدی به ممبران‌های سیستم تصفیه آب صنعتی RO می‌گردد که این آسیب باعث کاهش مقدار جریان آب تولیدی و افزایش مقدار املاح و TDS در آب تولیدی می‌شود که این امر مغایر با هدف اصلی سیستم تصفیه آب صنعتی RO می‌باشد.

چگونه آنتی اسکالانت مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک ماده ضد رسوب و آنتی اسکالانت مناسب مهم‌ترین اقدام در نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی است. آنتی اسکالانت مناسب باعث افزایش طول عمر ممبران‌ها شده و از تعویض زود هنگام آن جلوگیری می‌کند.

آنالیز آب خام ورودی و شناخت عناصر و املاح تشکیل دهنده رسوب در انتخاب آنتی اسکالانت مناسب نقش مهمی دارد و باعث می‌شود آنتی اسکالانت مناسب جهت حذف رسوبات شاخصی که داریم را انتخاب کنیم.

انواع آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت های موجود در ایران در انواع آنتی اسکالانت‌های وارداتی و آنتی اسکالانت‌های ایرانی می‌باشد.

مهمترین آنتی اسکالانت وارداتی شامل آنتی اسکالانت فلوکن، آنتی اسکالانت اویستا و آنتی اسکالانت جنسیس می‌باشد.

IMG 20200526 110111

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ یک ترکیب پلیمری کربوکسیلاتی است که کارایی بالایی به منظور کنترل و پراکندگی ذرات رسوب معدنی در سطح غشا دارد. در واقع فلوکن ۲۶۰ یکی از موثرترین آنتی اسکالانت‌ها به منظور کنترل رسوب RO به شمار می‌رود.

آنتی اسکالانت‌های فلوکن۲۶۰ یک آنتی اسکالانت وسیع طیفی است که قدرت پراکندگی رسوبات بالایی دارند. در این سیستم تصفیه آب صنعتی RO مواد آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ جهت عدم رسوب‌گذاری نمک‌های معدنی در ممبران‌ها در آب ورودی به ممبران‌ها تزریق می‌شود.

آنتی اسکالانت آویستا

آنتی اسکالانت آویستا Avista VITEC جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرانسیوم، فلوراید کلسیم و رسوبات سیلیکا مناسب می‌باشد. آنتی اسکالانت آویستا به سبب ماهیت مواد تشکیل دهنده با انواع مواد آلی سازگاری داشته و در مقادیر دوز کم نیز موثر می‌باشد.

آنتی اسکالانت آویستا امکان کنترل رسوبات آلی و معدنی با کارایی بالا داشته و به دلیل فرمولاسیون ویژه در کنترل رسوبات مفید بوده و استفاده از آن در سیستم‌های اسمز معکوس مقرون به صرفه می‌باشد.

آنتی اسکالانت جنسیس

آنتی اسکالانت Genesys یک محصول فسفاناته غلیظ می‌باشد که در مقابل طیف وسیعی از رسوبات معدنی موثر می‌باشد.

این آنتی اسکالانت همچنین تشکیل رسوبات فلزات سه ظرفیتی مانند آهن، منگنز و آلومینیوم بر سطح غشا را متوقف می‌نماید و در نتیجه نیاز به شستشو و یا تعویض ممبران را کاهش می‌دهد.

جهت مشاوره فنی و دریافت قیمت آنتی اسکالانت با کارشناسان شرکت پاکان پالایش تماس حاصل نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.