کد مطلب: ۴۹۴۹۶۳

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟

آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: آزادسازی واردات خودروهای خارجی جدی نیست. به قدری موانع بر سر واردات خودرو زیاد است که از این پس افراد باید التماس کنند و منت بکشند تا یک نفر خودروی خارجی وارد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر شهریور ماه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از طرح جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر آزادسازی مشروط واردات خودرو خبر داد. حالا خبر آزادسازی واردات خودرو خارجی در حالی این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو «آزادسازی واردات خودروهای خارجی جدی نیست.»

مهدی دادفر معتقد است: واردات خودرو آزاد نمی‌شود. این شایعه‌ پراکنی‌ها مبنی بر آزادسازی واردات خودرو منت گذاشتن بر گردن مردم است. با ممنوعیت واردات خودرو وضعیت بازار خودرو را آشفته و واردکنندگان را بیکار کردند، حالا وضعیت بازار خودرو را نمی‌توانند کنترل کنند سخن از آزادسازی واردات خودروهای خارجی می‌زنند.

او درباره الزام آزادسازی واردات خودروهای خارجی به تجارت‌نیوز می‌گوید: از این پس افراد باید التماس کنند و منت بکشند تا یک نفر خودرو خارجی وارد کند؛ چرا که هر بار بابت واردات خودروهای خارجی موانع بزرگی در مسیر واردکنندگان ایجاد کردند و حالا دیگر کسی میلی به واردات خودرو ندارد.

به گفته فعالان بازار خودرو بزرگترین مانع برای واردات خودروهای خارجی سازمان استاندارد است.

باید اشاره کرد در طرح جدید مجلس مبنی بر واردات خودروهای خارجی، واردات خودرو به ازای صادرات قطعه خودرو به دیگر کشورها در نظر گرفته شده است. شرط و شروطی که تجار و واردکنندگان خودرو زیر بار آن نمی‌روند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطور تا الان آزاد نبود؟!؟
    کلی هم قیمت ها را بردن بالا.

  • ناشناس

    برای حمایت از تولید داخلی و ایرانخودرو و سایپا , ۴۰ ساله کل مردم ایران رو مجبور به خرید خودرو بی کیفیت و گران کردید , واردات رو آزاد کنید تا این غول های بی خاصیت به خودشون بیان .

  • دلتنگ

    هر چیزی که موجب رفاه و آرامش مردم و باعث بالا رفتن توقع مردم شود و سبب حذف منافع مافیای قدرت و ثرروت شود ، غیر قانونی و امکان ناپذیر و حرامست.

  • ناشناس

    والله واردات خودرو راآزادکنید. پدر ما بدبخت بیچاره ها در اومد نمی تونیم یه خودرو به درد نخور هم بخریم این همه هارت وپورت پس چی بود اگر واردات بسته شه تولید بیشتر میشه شغل ایجادمیشه قیمت ماشین میریزه. کدومش راست بود. هیچکدوم. فقط پول هنگفتی تو جیب این خودروسازان رفت. پدرسوخته ها پدر مردم رادر آوردن هرسری که ثبت نامه چند درصد قیمت هارا می برن بالا. بابا وارد کنید تا دست ثروتمندان از بازار خودرو داخلی کوتاه بشه. من کارمندی با22 سال سابقه هستم چران باید بتونم ماشین بخرم

  • علی

    قیمت خودرو الان اصلا با افزایش یا کاهش قیمت دلار هماهنگ نیست طی یکسال گذشته دلار از 13 تومن رسیده به 24 تومن . یعنی قیمت دلار دقیقا دوبرابر شد درحالی که قیمت ماشین 4برابر شده واین در حالیه که حداقل دو سه سال از مدل اونها هم افتاده این واقعا منطقی و عقلانی نیست کاش واردات خودرو ازاد بشه تا به این وضعیت یه سروسامان نسبی داده بشه

  • ناشناس

    برادرمون راست میگه.نخرین همین خودمون بایداتحادداشته باشیم.تاکمرسودجو..دلال.اختلاس گذشته بشه یاحق.

  • ناشناس

    برخی از مردم ما ، بجای اینکه خودرو صفر داخلی رو با منت سازندگانشون بخرند اونم با قیمتهای کزایی و نجومی ، یه کمی غیرت بخرج می دادند و خودروهای کارکرد داخلی یا کارکرد وارداتی بجاش می خریدند ، لااقل خودرو سازان ( که غاز و اردک خونمون ) به خودشون اجازه نمی دهند توش تخم بزارند رو با قیمتهای نجومی ازشون نمی خریدند!!!

  • م

    کدام کشور میاد قطعات خودرو های دهه ۱۹۵۰ رو بخره شرط از این بهتر نبود میخواد اونجا پراید بسازه با اون قطعات یا کار دستی برای بچه ها

  • م

    فکر نکنم یدکی خودرو داخلی بدرد اونا بخوره شرط منطقی باید پیدا بشه

  • ناشناس

    بخدا این دوخودروساز خون ملت را تو شیشه کردن دیگه ملت دارن دیونه میشن .هفته ای یکبار قیمت افزایش
    میدن .خجالت هم نمی کشن