کد مطلب: ۳۹۰۷۵۶

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟

آیا کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه 180 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود دارد، اما دلالان از این بازاری که تا چند وقت اخیر جولان قابل توجهی در آن می‌دادند و باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی شده بودند خارج شده‌اند، بنابراین قیمت خودروهای داخلی ارزان قیمت به دو دلیل کاهش قدرت خرید مردم و خروج دلالان از بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت روند تولید «انواع سواری» در فصل بهار سال جاری افتی 40.5 درصدی را تجربه کرده است.

خودروسازان در مدت زمان مورد بررسی در مجموع موفق به تولید ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع سواری در کشور شده‌اند. تولید خودروسازان در سال گذشته برابر با ۳۰۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که کاهش 40 درصد تولید خودرو در بهار امسال نسبت به سال گذشته چه تاثیری بر قیمت خودرو می‌گذارد؟

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: مهم‌ترین عاملی که بر روند قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد حجم عرضه نسبت به حجم تقاضا است. طبیعی است که وقتی عرضه کاهش پیدا می‌کند به دلیل حجم تقاضا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، منتها این روزها شرایط در بازار خودرو تغییر پیدا کرده است، به طوری که در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو در بازار کاهش یافته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان کاهش تقاضا برای خرید خودرو ندارم، اما شواهد حاکی از آن است که تقاضا برای خرید خودرو در بازار کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اگر حجم تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از حجمی که در فصل بهار خودرو تولید شده کاهش پیدا کرده باشد طبیعی است که قیمت خودرو روند کاهشی به خود بگیرد، اما گر حجم تقاضا برای خرید خودرو کمتر از حجمی که در فصل بهار خودرو تولید شده کاهش پیدا کرده باشد احتمال افزایش قیمت خودرو وجود دارد. همچنین اگر حجم تقاضا متناسب با کاهش حجم عرضه کاهش پیدا کرده باشد قیمت خودرو در بازار تغییر قابل توجهی پیدا نخواهد کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است به همین جهت پیش‌بینی می‌کنم که قیمت خودرو تغییر قابل توجهی پیدا نخواهد کرد و حتی احتمال کاهش قیمت در خودروهای ارزان قیمت هم وجود دارد، زیرا دیگر خودرو مایحتاج ضروری مردم نیست و مردم ترجیح می‌دهند که نیازهای اولیه خود را تهیه کنند. حتی قیمت مسکن هم حتما کاهش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: پیش‌بینی می‌کنم که اگر قیمت دلار مجدد افزایش پیدا کند قیمت خودروهای وارداتی خارجی در بازار افزایش خواهد یافت، اما قیمت خودروهای ارزان قیمت داخلی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در روزهای آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه 180 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود دارد، اما دلالان از این بازاری که تا چند وقت اخیر جولان قابل توجهی در آن می‌دادند و باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی شده بودند خارج شده‌اند، بنابراین قیمت خودروهای داخلی ارزان قیمت به دو دلیل کاهش قدرت خرید مردم و خروج دلالان از بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    امکان نداره ارزون بشه – لوازم یدکی تماما چهار برابر شده خودرو سازم باید دلار بده لوازم یدکی وارد کنه تا تحویل بده . در تضمن تویل های جدید صدردصد کلی از وسایلشونو از اشغالترین جنس ها میبندن دیگه یعنی افتضاح میشه بمعنی واقعی البته اگه تحویل بدن

  • ناشناس

    تا کی می‌خواهد این قیمت بیاد پایین من جوان 25 سال مجرد این 5 ماه صبر کردم قیمت بیاد پایین ماشین بخرم کجاست وعده ها زیاد شنیدیم عمل سخته

  • ناشناس

    عمرا ارزون بشه.
    ایران خودرو و سایپا دارن هر روز قیمتهای ماشیناشونو زیاد میکنن، اون وقت ارزون بشه؟!
    وقتی در عرض کمتر از یه سال پراید ۲۰ تومنی شد ۵۰ تومن، چجوری میخواد ارزون بشه؟!
    ارزون هم یعنی دوباره بشه ۲۰ تومن، نه اینکه بشه ۴۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۹ تومن.

  • مازیار

    همش سیاسی بازیه برنامه خودشونه
    مردم ما بدبختن که بازم میرن میخرن

  • ناشناس

    اهای ملت نخرین مجبورن بیارن پایین تا سایت باز میشه همه صف میکشن در نمایندگی .مگه پراید چی داره که چهل وهفت میلیون پول بدیم مقصر خودمونیم یک سال از اژانس استفاده کنیم تا ۲۰سال طول میشه ای پولو پسانداز کنی بعد ۴سال ماشین اوراق میشه

    • ناشناس

      شما ماشین دارین؟ یا اینکه پول ملشین رو دارین و نمیخرین؟ متاسفانه هممون فقط میگیم نخرید. در حالیکه اگه خودمون موقعیتش رو داشته باشیم هر سری چن تا چن تا ماشین ثبت نام میکنیم. این ملت بدبختن و درست هم نمیشن

  • ناشناس

    شرکت های سایپا و ایران خودرو به همراه دلالان قیمت خودرو را میبرن بالا هم دولت سود کنه هم دلال
    اگه مردم فقط یک ماه خودرو نخرن مطمئن باشید نه دلال و نه شرکت ها قادرند قیمت ها رو ببرن بالا.فقط مردم وفادار و متحد میخواد.