کد مطلب: ۳۹۰۶۰۸

کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در بهار سال جاری

کاهش 40 درصدی تولید خودرو در بهار سال جاری

خودروسازان در بهار امسال در مجموع موفق به تولید ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع سواری در کشور شده‌اند، تولید خودروسازان در سال گذشته برابر با ۳۰۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت «کارتن»، «سیگارت»، «نئوپان»، «تراکتور» و «نخ پلی استر» از جمله کالاهای منتخبی هستند که بهار سال‌جاری را با بیشترین رشد تولید سپری کردند. روند تولید «کارتن» در این دوره زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۵۶ درصدی داشته است، مجموع تولید کارتن در اولین فصل سال‌جاری بیش از ۱۸۹ هزار تن بوده است.

آمار اعلام شده درخصوص تولید «سیگارت» نیز بیانگر آن است که در دوره زمانی مورد بررسی در مجموع ۷/ ۱۲ میلیارد نخ سیگارت در کشور تولید شده است که در مقایسه با تولید ۵/ ۹ میلیارد نخ سیگارت تولیدی در سال گذشته رشدی حدود ۳۴درصدی برای این کالا ثبت شده است.

«نئوپان» تولیدی در این دوره زمانی نیز برابر با ۸/ ۱۷۴ هزار مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی بیش از ۲۹ درصدی را رقم زده است. ‌مجموع نئوپان تولید شده در بهار سال گذشته برابر با ۴/ ۱۳۵ هزار مترمکعب بوده است.

تولیدکنندگان «تراکتور» در بهار سال‌جاری نیز با تولید چهار هزار و ۲۸۲ دستگاه تراکتور توانستند جایگاه چهارم را به خود اختصاص دهند و از این طریق رشد حدود ۲۷درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کنند؛ مجموع تولید این محصول در دوره زمانی سال گذشته برابر با سه هزار و ۳۷۹ دستگاه بوده است.

«نخ پلی‌استر» پنجمین محصول منتخبی است که در این دوره رشد تولید را تجربه کرده است. براساس آمار اعلام شده تولید این محصول در بهار سال‌جاری در مجموع ۷۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی بیش از ۲۶ درصدی داشته است.

محصولات صنعتی با بیشترین افت

در دوره زمانی مورد بررسی بیشترین افت تولید نیز به گروه‌‌های «کامیون کشنده»، «اتوبوس، مینی‌بوس و ون»، «الیاف اکریلیک»، «انواع سواری» و «کمباین» تعلق داشت. آمار اعلام شده حکایت از آن دارد که در دوره زمانی مورد بررسی در مجموع ۱۱۴۷ دستگاه کامیون کشنده در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افتی بیش از ۷۰ درصدی داشته است.

تولید این محصول در دوره مشابه سال ۹۷ برابر با ۳۸۳۴ دستگاه بوده است. روند تولید «اتوبوس، مینی‌بوس و ون» نیز در بهار سال‌جاری برابر با ۴۱۱ دستگاه بوده که با توجه به تولید ۹۹۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولیدی در سال گذشته افت تولید نزدیک به ۵۹ درصدی برای این محصول ثبت شده است.

«الیاف اکریلیک» تولید شده در کشور نیز در دوره زمانی مورد بررسی برابر با ۷۵۰ هزار تن بوده که با توجه به تولید ۷۱/ ۱ میلیون تن الیاف اکریلیک در سال گذشته این محصول افت بیش از ۵۶ درصدی داشته است.

روند تولید «انواع سواری» نیز در دوره زمانی مورد بررسی افتی ۵/ ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. خودروسازان در مدت زمان مورد بررسی در مجموع موفق به تولید ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع سواری در کشور شده‌اند. تولید خودرو سازان در سال گذشته برابر با ۳۰۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است.

«کمباین» تولید شده در کشور نیز در دوره زمانی مورد بررسی برابر با ۸۶ هزار دستگاه بوده که نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل افتی بیش از ۳۹ درصد داشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.