کد مطلب: ۴۱۲۱۲۹

نظرسنجی کیتکو ۲۲ نوامبر:

آینده طلا تحت تاثیر بالا و پایین‌های مذاکرات تجاری

آینده طلا تحت تاثیر بالا و پایین‌های مذاکرات تجاری

بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو، همچنان عده قابل توجهی از تحلیلگران وال‌استریت روند نزولی را برای قیمت جهانی طلا پیش‌بینی کرده‌اند. به‌عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، هنوز هیچ عامل تاثیرگذارِ پایداری برای روند صعودی یا نزولی بازار طلا وجود ندارد.

با ادامه ناامیدی‌ِ سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به آینده توافق تجاری، عدم اطمینان و سردرگمی همچنان در بازار طلا حاکم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت طلا با افت 0.47 درصدی مواجه شد و بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو، همچنان عده قابل توجهی از تحلیلگران وال‌استریت نسبت به آینده فلز زرد بدبین هستند.

به‌گفته افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس سوئیس، یک روز صحبت از پایان مناقشات تجاری است و روز دیگر توافق فراموش می‌شود. بنابراین هنوز هیچ عامل تاثیرگذارِ پایداری برای روند صعودی یا نزولی بازار طلا وجود ندارد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 22 نوامبر انجام شده، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر معادل 31 درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و شش نفر معادل 38 درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، شش نفر معادل 31 درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشت.

از سوی دیگر، از میان 587 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 292 رای‌دهنده، معادل 50 درصد افزایش قیمت طلا و 173 نفر، معادل 29 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 121 رای‌دهنده یا 21 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت کاهش و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت‌ طلا را برای این هفته پیش‌بینی کرده بودند اما پیش‌بینی آنها صحیح نبود.

به‌گفته اکثر تحلیلگران، کلیدی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت نزاع تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا بوده است.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو که از خوش‌بین‌ها به بازار طلا است، اعلام کرده: شکاف‌ها و اختلافات در فاز اول توافق تجاری در حال ظاهر شدن است. عدم دستیابی به توافق تجاری کاتالیزور مهمی برای رشد طلا محسوب می‌شود. در حال حاضر، هنوز خوش‌بینی به حصول توافق تجاری وجود دارد و معاملات بر اساس این امیدها انجام می‌شود. اما بعید به‌نظر می‌رسد که دو کشور بر سر پایان مناقشات اقتصادی به نتیجه برسند.

او همچنین افزود: با این حال اگر آمریکا تعرفه‌هایی را که قرار است از پانزدهم دسامبر کالاهای چینی وضع کند، به تعویق بیندازد، می‌توان این اقدام را پیشرفتی در روند مذاکرات تجاری محسوب کرد. در این صورت، قیمت جهانی طلا با افت مواجه خواهد شد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم روند مذاکرات تجاری را تاثیرگذارترین عامل بر قیمت طلا در کوتاه‎مدت عنوان کرده است. به‌گفته او، لغزش و عدم ثبات بازارهای سرمایه تا پایان سال می‌تواند به نفع بازار طلا تمام شود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ اما به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین نیست. او روند نزولی را برای بازار فلز زرد پیش‌بینی کرده است. به‌گفته او، رکوردشکنی بورس آمریکا و تقویت دلار، افت بازار جهانی طلا را به‌دنبال دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.