خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۷۷۵۴

ابلاغیه تامین کسری بودجه امسال آموزش و پرورش صادر شد

ابلاغیه تامین کسری بودجه امسال آموزش و پرورش صادر شد

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: کسری امسال آموزش و پرورش 2800 میلیارد تومان است که ابلاغیه تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده‌ است.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درخصوص «وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 97»، اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش از 43 هزار میلیارد تومانی که در لایحه داشتیم، به 49 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده‌ است، اما این میزان افزایش را در قسمت‌هایی مثل حقوق قرار نداده‌اند، بلکه در برنامه و فعالیت‌ها متمرکز کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: برای نمونه پرداخت پاداش پایان خدمت، کمک به کیفیت دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس روستایی و سرانه مدارس، از جمله مواردی است که توجه شده است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت متعهد شده است سال آینده 3100 میلیارد تومان کسری آموزش و پرورش که عمدتا حقوق است را در حین اجرای بودجه تامین کند و یک توازنی بین حقوق و فعالیت‌هایی که نیاز به حقوق و پرسنلی ندارند، فراهم می‌شود.

الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: کسری امسال آموزش و پرورش 2800 میلیارد تومان است که ابلاغیه آن از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است و ما باید زودتر این ابلاغیه را به تخصیص از خزانه تبدیل کرده و این پول را از خزانه دریافت کنیم.

وی بیان داشت: 2800 میلیارد تومان کسری امسال محقق شده است و با کسری بسیار کمی وارد سال آینده می‌شویم و سال آینده نیز کسری پایه ما، 3100 میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: سهم بودجه آموزش و پرورش از سهم بودجه عمومی دولت، 12.1 درصد است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.