کد مطلب: ۵۸۴۳۰۷

ابلاغیه محسن رضایی در راستای حمایت از صادرات

ابلاغیه محسن رضایی در راستای حمایت از صادرات

معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز ابلاغیه‌ای در راستای حمایت از صادرات ابلاغ کرد که براساس آن مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان رفع می‌شود و دیگر استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان ربطی به ایفای تعهدات ارزی نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز ابلاغیه‌ای در راستای حمایت از صادرات ابلاغ کرد که براساس آن مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان رفع می‌شود و بر این اساس دیگر استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان ربطی به ایفای تعهدات ارزی نخواهد داشت.

در این ابلاغیه ضوابط اجرایی سیاست‌های ارزی و تجاری برای توسعه صادرات و مدیریت واردات ذکر شده و همچنین به ضوابط عمومی تجاری و ارزی و ضوابط تهاتر کالا با نفت و میعانات گازی اشاره شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است، بدون تعیین هر قید و شرطی، نسبت به استرداد مالیات بر ارزش افزوده طی یک ماه از تاریخ برگ خروجی صادره توسط گمرک اقدام نماید. معافیت مالیات عملکرد صادرکننده منوط به رفع تعهد ارزی می‌باشد.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میوه وخوراکی مردم نیازدارد اگه صادربشه براما گران می‌فروشند

  • ناشناس

    اهسنت

  • ناشناس

    درود بر محسن رضایی دارای دکتری اقتصاد

  • ناشناس

    آقای رضایی یک آبگرمکن گازی ایرانی خانم خریدم همش خرابه و هزینه برام ایجاد کرده میشه اول اینو صادر کنید ممنون میشمخخخخخخخخخخختتهاهاهاها

  • محمد

    در داخل کشور یک آب معدنی بخورید… چند بار رویش مالیات داده‌اید مالیات بر درآمد مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌ بر تمام مسیر خط تولید یک فرآورده از آب وبرق وووو ولی همین آب معدنی برای صادرات به عراق وافغانستان معاف از مالیات است…از طرفی به مایملک مردم در داخل مالیات وضع می‌کنند،، میدانید صادرات بدون بازگشت ارز صادراتی ومالیات. به نفع مردم نیست وبه گرانی دامن زده،، این همان سیاست قحطی جنگ جهانی اول است برای ایران که آقایون مجری آن شده اند.

  • ناشناس

    حاج محسن جان بجای صدور بخشنامه جهت توسعه صادرات ،روابطت با دنیای خارج رو سر و سامان بده

  • ناشناس

    مردحسابی اگه بخاین یه کارمثبت انجام دهین مثل ژاپنی هابعدجنگ جهانی بایدمرزهاروببندی وایران وبسازی شماوقتی میلگردآهن آلات سیمان خودروسیب زمینی میوه کاشی فولادهمه چیوبه عراق افغانستان آزربایجان صادرمیکنی مسلمن درداخل کشورکمبودمیشه وگرانی راه میفته بایدنه واردکنیم نه صادرکنیم تنهاراه نجات اقتصادایران وتنهاراه نجات مردم بستن مرزهابه روی واردات وصادرات وقتی صادرکننده باشیم وواردات کالاهای مشابه داخلی راممنوع کنیم چیزی جزگرانی کالاوفشاراقتصادی به ملت نخواهیم دید

  • ناشناس

    جناب رضایی عزیر چه خبر از یارانه نقدی هر نفر که در زمان تبلیغات انتخاباتی و مناظره فرمودید 450 هزار تومان

  • ناشناس

    راهکار بجا و هوشمندانه ای است

  • ناشناس

    با سلام و احترام
    انشالله با مدیریت جنابعالی وضعیت اقتصادی مملکت سامان خواهد گرفت.
    یا علی مدد