کد مطلب: ۲۳۲۵۲۱

اتخاد موضع ایران درصورت حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

اتخاد موضع ایران درصورت حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به تاسیسات نظامی در سوریه و واکنش ایران، ‌اظهار کرد: در این زمینه ایران به‌هنگام مواضع لازم را اتخاذ کرده و بیان کرد.

بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی هفته‌های گذشته اسرائیل علیه تاسیسات نظامی در سوریه حملاتی داشته که در پی آن تعدادی از نیروهای ما به شهادت رسیدند، به نظر می‌رسد تهران در مورد کشته شدن این افراد سکوت کرده، آیا این موضوع نشانه این است که ایران اهداف بلندتری را دارد؟ گفت: فکر می‌کنم در خصوص تجاوز رژیم اشغالگر قدس به سوریه به‌هنگام جمهوری اسلامی ایران مواضع لازم را اتخاذ و بیان کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ٬سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در واقع هر آنچه که باید گفته شود حق دولت و مردم سوریه است که در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و عکس‌العمل نشان دهد.

وی همچنین در مورد نتایج سفر اخیر ظریف به آفریقا و آمریکای جنوبی، اظهار کرد: بنده در جایگاهی نیستم که در مورد نتایج این سفرها اظهارنظر کنم اما این سفرها سودمند بوده و گام‌های رو به جلو برای ایران با کشورهای در حال توسعه و آمریکای لاتین است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در مجموع سفر اخیر سفر موفقی بود، بیش از 40 شرکت وزیر امور خارجه کشومان را همراهی کردند و تعدادی سند به خصوص با کشور برزیل با توجه به تفاهمات قبلی منعقد شده، به امضا رسید و با توجه به جایگاهی که برزیل دارد فکر می‌کنم ظرفیت‌های مشخصی را برای توسعه همکاری‌های فیمابین خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: از زمان تفاهم و عقد قرارداد بین کشورها تا اجرای مفاد این تفاهمات زمانی طول می‌کشد و حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی آنچنان نیست که بعد از یک یا دو روز آنچه تفاهم شده به مرحله اجرا گذاشته شود اما امیدوارم در طی این سفرها و رایزنی‌ها بتوانیم در آینده از سطح مناسب و متعادلی در همکاری‌های اقتصادی خود با قاره آفریقا و آمریکای جنوبی بهره‌مند شویم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.