خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۶۰۱۵

اتفاق عجیب در افغانستان / یک کشور با دو رئیس جمهور!

اتفاق عجیب در افغانستان / یک کشور با دو رئیس جمهور!

قرار است امروز دوشنبه نوزدهم اسفند هم «محمد اشرف غنی» و هم «عبدالله عبدالله» که هر دو هم اکنون در قدرت هستند مراسم سوگند ریاست جمهوری را برگزار کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است امروز محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله جداگانه مراسم سوگند ریاست جمهوری افغانستان را برگزار کنند.

براساس گزارش صداوسیما، تاکنون «محمد اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» از تصمیم خود برای ریاست جمهوری منصرف نشده‌اند. قرار است روز دوشنبه نوزدهم اسفند هم «محمد اشرف غنی» و هم «عبدالله عبدالله» که هر دو هم اکنون در قدرت هستند مراسم سوگند ریاست جمهوری را برگزار کنند.

اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله در کاخ سپیدار که چند صد متر با هم فاصله دارند این مراسم را برگزار خواهند کرد. ظاهرا تاکنون میانجی‌گری‌های بزرگان افغانستان و مسئولان آمریکایی در کابل راه به جایی نبرده است.

«محمد اشرف غنی» که خود را رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان براساس اعلام کمیسیون انتخابات این کشور می‌داند همه میهمانان خارجی و داخلی را برای مراسم تحلیف دعوت کرده است.

ازسوی دیگر «عبدالله عبدالله» که خود را براساس آرای پاک و سالم، رئیس جمهور افغانستان می‌داند، قرار است مراسم تحلیف جداگانه‌ای را همزمان با مراسم اشرف غنی در کاخ سپیدار برگزار کند.

غلام بهاءالدین جیلانی، رئیس کمیسیون آماده‌سازی مراسم تحلیف اشرف غنی به بی‌بی‌سی گفت تمام آمادگی‌ها برای برگزاری این مراسم انجام شده است. تلویزیون ملی افغانستان هم از تعطیلی امروز به مناسبت مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبر داده است.

به گفته او، پیام‌های تاییدی از حضور نمایندگان کشورهای خارجی در این مراسم نیز دریافت کرده‌اند. البته یک منبع از دفتر ریاست اجرایی افغانستان نیز به بی‌بی‌سی گفت مذاکرات میان دو طرف از سوی سفارت‌های اروپایی و آمریکا جریان دارد تا مراسم‌های تحلیف به تعویق بیفتد.

اما به گفته این منبع، اگر موفقیتی در این مورد به دست نیاید، امروز به صورت «قطعی» دو مراسم تحلیف در ارگ و سپیدار برگزار خواهد شد.

منبع: مردمسالاری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.