کد مطلب: ۶۷۷۷۸۳

اثر واکسن‌ها از بین رفته است/ سویه جدید در راه است؟

اثر واکسن‌ها از بین رفته است/ سویه جدید در راه است؟

وزیر بهداشت گفت در خصوص وضعیت اخیر کرونا در کشور گفت: اومیکرون اخیرا جهش جدید بنام Ba5 را داشته است که انتشار سریعی دارد، ضمن اینکه ایمنی واکسن‌ها نیز از بین رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین وضعیت کرونا در کشور به چه صورت است؟

عین‌اللهی وزیر بهداشت امروز گفت: اومیکرون اخیرا جهش جدید بنام Ba5 را داشته است که انتشار سریعی دارد.

او در خصوص ایمنی واکسن‌ها گفت: ایمنی واکسن‌ها یک مدت معینی دارد و بعد از آن ایمنی کاهش پیدا می‌کند. برای سال ۱۴۰۱ حتما باید مردم یک دوز واکسن یادآور را تزریق کنند تا بتوانند در مقابل تغییرات اخیر ویروس مقاومت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به دلیل ایمنی و رعایت مردم آمار ما تک رقمی بود اما برای مقابله با پیک هفتم کرونا، تزریق واکسن الزامی است، همچنین افراد بالای ۱۲ سال حتما یک دز واکسن یادآور بزنند که بتوانیم در مقابل تغییرات اخیر این ویروس مقابله کنیم.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن‌های سفارشی وزارت بهداشت در انبار موسسه رازی مانده است. وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به موسسه رازی را برای پنج میلیون دُز واکسن تولید شده پرداخت نکرده است.

حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف این‌که برای خریدن واکسن‌های خارجی به موقع پول پرداخت کردیم، برای خریدن واکسن‌های داخلی این‌گونه عمل نکردیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی مقدار زیادی واکسن تولید کردند، اما نه از آن‌ها تحویل گرفته شده و نه پولی به آن‌ها پرداخت شده است. شرکت‌های واکسن‌ساز با وجود داشتن توان تولید، اما تولید خود را متوقف کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فلسفه وجودی واکسن، شناساندن ویروس به سلولهای خاطره در سیستم ایمنی برای آشنایی سیستم ایمنی جهت مقابله با ویروس است. در تاریخچه تمام واکسنهای قبلی یک دوز و حداکثر دو دوز با فاصله بسیار طولانی مورد استفاده قرار می گرفت. واکسن کرونا با مجوز اضطراری و با عوارضی که گاها موارد بسیار اندکی از این عوارض از دست سازمان بهداشت جهانی در می رود و انتشار می یابد آیا تجویز دوزهای متعدد آن، عقلایی و منطقی است؟ چرا وزارت بهداشت اجازه انتشار مربوط به آمار افزایش میزان سکته های قلبی را بعد از واکسیناسیون در مقایسه با قبل از واکسیناسیون نمی دهد؟ ای کاش آمار مرگ و میر کلی قبل از واکسیناسیون و بعد از آن در کل کشورها منتشر شود. ای کاش شیوع آمار برخی بیماریهای مرتبط با عوارض واکسیناسیون نظیر بیماریهای قلبی، ریوی، آمبولی و … در کل کشورها به تفکیک برای قبل و بعد واکسیناسیون منتشر شود. ولی حداقل در کوتاه مدت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. چون همانهایی که ویروس را تولید و اشاعه دادند از بابت داروها و واکسنهای تولید شده دارند سود کلانی به جیب می زنند.