به گزارش تجارتنیوز، محمود علیزاده در مورد اخذ مالیات از خانههای خالی گفت: تعداد خانههای خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجارهای افزایش مییابد و باعث میشود اجارهها پایینتر آمده و رفاه بیشتری برای مصرفکننده فراهم شود.
وی ادامه داد: در این روند با شهرداری و وزارت راه و مسکن جلسات متعددی برگزار کردیم و وزارت راه بحث آمادگی سامانه شناسایی خانههای خالی را باید انجام میداد. در مورد سایر موارد نیز از شهرداریها کمک گرفتیم تا منویات قانون را اجرا کنیم.
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد علت تاخیر در اخذ این مالیات گفت: چون شناسایی مسکن خالی به راحتی امکانپذیر نبود و این نیازمند پیادهسازی مکانیزم شناسایی بود که آن امکانپذیر شده است تا براساس قانون اجرا شود.
منبع: ایلنا
اگه خونه ودلار ارزون شده چرا اجاره بها تکون نخورده همه چیو بادلار میبرن بالاولی دلار میادپایین وضعیت تغییری نمیکنه
والا من از سال 97که خانه گرون شد با زن و بچم چادر زدم سخته ولی ارزش داره دیگه ماهی 1میلیون کرایه نمیدم رهن خونمم 10میلیون بود کردم دست مایعه
والا چند ساله در مورد کاهش کرایه مسکن صحبت میشه ولی متاسفانه هیچ خبری نیست سال ب سال بدتر شده مردم دیگه خسته شدن دولت باید یه کاری بکنه که حداقل مردم از فشار کرایه راحت بشن تا ب بدبختیای دیگشون برسن
تنهایی چیزی ک ارزان جون آدمی زاد هست و بس….
سلام آقای ناشناس باسه ماکه ۲۵ اجاره کردیم ۶۰ میلیون تومان یدفه ۳برابرش کرد چی بگیم
تنها راه چاره مالیات گرفتن سنگین از خانه های خالی است که تو تهران فراوان است
انصافا انسان وقتی که نظرات مردم رو میشینه و میخونه احساس عجیبی پیدا میکنه حسی که از یک طرف ناراحت و غمگین میشه ولی از اون طرف حس تنفر و خشمی نسبت به همه اونایی که بخاطر منافع و زیاده خواهی دارن نونشون رو از تو گلوی قشر ضعیف و آسیب پذیر مردم در میارن اما مهمترین سوال اینجاست که آیا مسعولین خبر ندارند که چه فشاری داره سر کارگر و کارمند وکلا قشر ضعبف و مظلوم میاد چرا میدانند اما متاسفانه اهمییتی نمیدن چرا که اگر براشون مهم باشه با قدرت وامکاناتی که در اختیار دارن راحت میتونن مانع خیلی از اینگونه موارد بشن اما دریغ و افسوس که فقط خدای حرف زدن و وعده دادن هستن
این همه سال کار کردیم منو خاهرم مریض شدیم اخرش نتؤنستیم خونه بزرگتر اجاره کنیم همه رو دادیم به صاحب خانه ۳سال پیش ۲۵ پولمون رو نمیداد حآلا بیشتر از ۳برابر طلب کرد
بنده خدا بابام دیدم بخاطر یه ۵۰ چه فشاری تحمل …دلش به هفته ای یه مرغ خوش بود اونم دیگه نمیتونه بخره درد زیاده شکرت خدا منم۲ساله که به خاطر تورم نا ادلانه نتونستم معالجه کنم
۲۵ملیون ۵ سال نشستیم یه خونه ۷۰یا شاید ۸۰ متری اونم دهات منطقه ۲۰ پایین ۶سال منو خاهرم مثل چی کار کردیم نفری ۳۰ تومن پس انداز کردیم خاهرم بره دانشگاه منم مریضیمو معالجه کنم صاحب خانه اومد ۶۰ تومن میدین بشین نداری بلند شین دل همه پره