کد مطلب: ۵۷۸۸۵۴

جدیدترین تصمیم دولت در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

جدیدترین تصمیم دولت در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس‌جمهور در مورد احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: مقدمات لازم برای بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و مدارس مهیا شده است که در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابراهیم رئیسی، در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، حمایت از تولید واکسن داخلی، افزایش واردات واکسن، تسریع واکسیناسیون و اجرای طرح ارتقا یافته شهید سیلمانی، را چهار گام تحولی دولت در مقابله با کرونا دانست.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه موضوعاتی از جمله روند واردات واکسن، تسریع در واکسیناسیون و از سرگیری فعالیت‌ها و همچنین اعمال محدودیت‌های هوشمند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهار موج پنجم کرونا

رئیسی در این جلسه با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای مقابله و مهار موج پنجم کرونا، از محقق شدن چهار گام تحولی در مقابله با این بیماری و فراهم شدن بستر لازم برای تحقق گام‌های بعدی خبر داد.

رئیس‌جمهور تحول در تولید واکسن داخلی را به عنوان اولین گام دانست و گفت: تولید واکسن داخلی از جمله واکسن فخرا، رازی و توسعه خطوط تولید واکسن برکت با تسریع در صدور مجوزهای قانونی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شتاب گرفته است.

رئیسی با اشاره به تحول در واردات واکسن به عنوان گام دوم افزود: واردات واکسن در روزهای گذشته سرعت قابل توجهی پیدا کرده است و در این زمینه به حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در واکسیناسیون به گونه‌ای که روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گام تحولی سوم است و این واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دوز را نیز دارد.

رئیس‌جمهور اقدامات انجام شده در حوزه غربالگری و اجرای طرح شهید سلیمانی را گام تحولی چهارم دانست و افرود: در این زمینه سپاه، بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها، اقدامات ارزشمندی انجام دادند و این اقدامات همچنان باید تداوم داشته باشد.

آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رئیسی با بیان اینکه با تحقق چهار گام تحولی، مقدمات لازم برای برداشته شدن گام‌های بعدی فراهم شده است، گفت: امروز مقدمات لازم برای بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و مدارس به عنوان گام پنجم و نیز کاهش محدودیت برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با جایگزینی محدودیت‌های هوشمند به عنوان گام ششم، مهیا شده است که در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

مطالعه گزارش «شیوه ترکیبی» بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفا مدارس رو باز کنید خواهشااگر مجازی باشه من که نمیخونم

  • ناشناس

    سلام خواهشا امسال کلا مجازی کنید من فرزندم نمی فرستم تا زمانی که این بحران از بین بره

  • ناشناس

    یا مجازی کنید یا اختیاری کنید یا اینکه بزارید کرونا از کشور بده بعدش حضوری کنید تو رو خدا بنظر مردم احترام بزارید از طرفی میگید درخانه بمانید از طرف دیگه مدارس و باز گشایی میکنید

    • ناشناس

      افرین دقیقا

  • ناشناس

    دولت هر چی گفت همون است اگه مدارس باز کرد و همه رفتن مدرسه بقیه هم مجبور میشن بچه هامون بفرستم مدرسه دیگه من نمی فرستم و من می فرستم وجود ندارد دولت در راس امور است اگه فردا بگه آمار کرونا نداریم و صفر شد همه چیز عادی است ویا گفت آمار فوتی رسید به هزار نفر همون است که دولت میگه و باید همه کسب و کارها تعطیل بشه

  • ناشناس

    اگر مجازی برگزار میشود لطف کنید حداقل امتحانات آخر ماه را حضوری برگزار نکنید

    • ناشناس

      اگه نهمین مطمئن باش خرداد حضوریع.در هر صورتی چ مجازی و چ حضوری
      خودم رفتم امت دادم

  • عشق به درس

    سلام من یک دانش اموز هستم و دوره اول متوسطه هستم و قرار است چند سال دیگه رشته ای بردارم اگر مجازی باشه هیچکس چیزی یاد نمیگیره و الان من چند سال دیگه چطور میخام کنکور بدم وقتی که چیزی بلد نیستم خوب درس موضوع مهمی هستش لطفا کلاس هارو حضوری کنید یا اینکه به صورت ترکیبی برگزار کنید یا اینکه حداقل چند ماه اول رو حضوری کنید تا با معلم ها، درسها، کلاسها، و…. اشنا بشیم با تشکر

  • ناشناس

    من خودم یک معلم هستم نظرم اینه اگه دانش آموزی درس رو جدی بگیری در هر دوصورت چه مجازی و‌چه حضوری درس رو یاد میگیره و اگه دانش آموزی درس رو سرسری بگیره در هر دو صورت هیچی یاد نمیگیره.

  • زهرا

    سلام خواهش میکنم مدارس راهنمایی به بالا رو حضوری کنید دیگه همه بلد هستند پروتکل بهداشتی رو رعایت کنند و اینکه مردم مسافرت میرن،عروسی میگیرن همه کار میکنن نوبت به بازگشایی مدارس ک میرسه میگن نه کرونا.
    خب میتونید مدرسه رو شیفتی کنید ۱۵ نفر صبح بروند مدرسه ۱۵ نفر از هر کلاس عصر بروند واقعا بیدار موندن صبح پای گوشی خیلی سخته توی مدرسه میشه بیدار موند اما وقتی همش سرت توی گوشی باشه کور میشی.
    و اینکه خیلی از دانش آموزان اصلا درس نمی‌خوانند و او مجبور هستند به حای آنها امتحان دهند.
    من خداروشکر گوشی دارم اما خدا بداد کسانی ک سه چهار تا خواهر و برادر هستند با یک گوشی بنده خدا ها چطوری درس بخونند؟
    تامین هزینه خرید موبایل هم سخته موبایلی ک ارزان ترینش از ۳ میلیون شروع می‌شود به بالا.
    هرکسی موافقه مدارس باید با رعایت حضوری برگزار شود لایک کند با تشکر

  • ناشناس

    سلام
    منم ی دانش اموزمو خاستم ب اولیای عزیز بگم ک دانش اموزا هیچی یاد نمیگیرنو همی طوری میرن بالا ولی بی سواد!هر روزم سر درد چون ک همش تو گوشین و بعدشم باید کلی درس بخونن.
    بعضی از خانوادهاهم ک توانایی پرداخت پول زیاد نتو ندارن،بعضیا هم ک اصن نمیتونن گوشی بخرن.

  • ناشناس

    وای توروخدا بچه های دبستانیو نذارین برن مدرسه نمیتونن مواظبت کنن ازخودشون