خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۸۸۲۱

شرط بازگشایی مدارس از اول مهر

شرط بازگشایی مدارس از اول مهر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در مورد شرط بازگشایی مدارس از اول مهر گفت: سال تحصیلی جدید با پوشش حداکثری و اولویت سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و معلمان آغاز و زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس آرام‌آرام مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان توضیح داد: این وزارتخانه با تمام امکانات و توان آماده شروع سال تحصیلی و گره زدن پیوند دانش‌آموزان و معلمان در فضای شاد آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مهمترین رویکرد این وزارتخانه توسعه عدالت به ویژه عدالت آموزشی بوده و جهت‌گیری و برنامه‌ریزی ما به این سمت سوی است.

کاظمی تصریح کرد: باید به دغدغه‌ها و مشکلات دانش‌آموزان و معلمان به ویژه در مناطق محروم توجه بیشتری کنیم و خدمت به مردم این مناطق از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: با ارزیابی وضعیت آغاز سال تحصیلی جدید وظیفه داریم دغدغه‌های والدین را به حداقل برسانیم. آغاز سال تحصیلی جدید با رویکرد کاهش دهدغه‌های مردم و همکاران از توجهات و تاکیدات رییس جمهوری است.

به گفته وی بازگشایی تدریجی و آرام آرام مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن داتش‌آموزان و کیفیت آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهارت‌های اجتماعی در این وزارتخانه گفت: مهمترین ماموریت ما جامعه‌پذیری دانش‌آموزان است ( ایرنا ).

کرونا باعث افت شدید آموزشی شد

کاظمی همچنین در مراسم افتتاح مدرسه امام رضا (ع) شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان گفت: دانش‌آموزان به سبب دوری از مدرسه آسیب‌های جدی فراوانی دیده‌اند به طوری که شاهد افزایش ترک تحصیل و افت شدید آموزشی هستیم.

وی بیان کرد: همه مردم در برابر این آسیب مسئولیت دارند و با توجه به اینکه مدرسه مهم‌ترین کانون توسعه است باید شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس را فراهم کنیم و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های دیگر به آنان برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی این پیام را به مردم می‌دهیم با برنامه‌ریزی دقیق، فعالیت و تلاش فراوان همکاران آموزش و پرورش در کل کشور آمادگی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید از اول مهر وجود دارد.

وی افزود: آرزو داریم شر ویروس کرونا کم شود و در کنار حضور فیزیکی دانش‌آموزان نشاط را به آنان عرضه کنیم و دانش‌آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت واقعی قرار دهیم و آنان را از آسیب های اجتماعی محافظت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای بازگشایی مدارس الگوی متفاوتی نسبت به دوره های پیشین ارائه شده که به ملاحظه نمایندگان مجلس رسیده و در هیأت دولت ارائه شد و هفته آینده این الگو در اختیار استان ها قرار می‌گیرد.

وی گغت: سهمیه ویژه تبلت به منظور استفاده دانش‌آموزان محروم و نیازمند شهرستان آق قلا از لوازم الکترونیکی آموزشی اختصاص داده می‌شود (ایرنا ).

بازگشایی مدارس از مهر، آبان یا آذر؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به طور کلی ابهام در زمان بازگشایی مدارس از چالش‌های این روزهای والدین است. وزیر بهداشت موافق آغاز آموزش حضوری و ترکیبی در مهر است. در مقابل، وزارت آموزش و پرورش از غیرحضوری بودن مدارس ، حداقل در نخستین ماه سال تحصیلی جدید خبر داده است.

در این میان علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش‌بینی کرده است که از مهر ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس و از آبان همه آنها به صورت حضوری فعالیت می‌کنند. در عین حال او در روزهای بعد گفت که احتمال دارد بازگشایی مدارس به آذر هم بکشد.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز در این مورد نیز نشان می‌دهد در شهرهای مختلف مدیران مدارس به والدین گفته‌اند مشخص نیست حضور در مدارس از چه زمانی آغاز می‌شود ولی احتمالا در مهر و آبان، آموزش آنلاین است.

برای مثال مدرسه‌ای در قائم شهر در این مورد اعلام کرده است: «امسال برای بازگشایی مدرسه و حضور دانش‌آموزان سرکلاس درس تا به امروز دستورالعملی نداریم. پس کلاس و مدرسه غیرحضوری از طریق فضای مجازی در واتساپ و شاد برگزار می‌گردد.»

به گفته برخی مخاطبان تجارت‌نیوز در شهرهای دیگر از جمله تهران و شیراز نیز مدیران مدرسه هنوز به صورت قطعی در این مورد اطلاعی به آنها نداده‌اند.

یکی از مادران در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید که به گفته مدیر مدرسه فرزند او، اگر همه والدین واکسن زده باشند، ممکن است کلاس‌ها از آبان یا آذر به صورت زوج و فرد دایر شود.

نگرانی از بازگشایی زودهنگام مدارس

این بلاتکلیفی‌ها در حالی است که برخی پدران و مادران، نگران احتمال بازگشایی زودهنگام مدرسه‌ها و به خطر افتادن سلامت فرزندان خود هستند.

در این میان، شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز چندی پیش باز شدن مدارس را کاری اشتباه دانست.

از سوی دیگر در حالی که رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفته است که نباید اصل را بر واکسینه کردن دانش‌آموزان گذاشت، شکوهی در مورد احتمال ابتلای کودکان به این بیماری ابزار نگرانی کرده است. در این میان وزیر بهداشت هم گفته است احتمال واکسینه کردن افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد.

مطالعه متن کامل گزارش «شیوه ترکیبی» بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام باید مدارس باز شود در منطقه محروم من یکی از همان دانش آموزان هستم شما اگر خدا را دوست دارید مدارس را باز کنید خداوند کمک می کند

    • ناشناس

      خدا عقل داده ک فکر کنی اگر دورهم جمع بشیم مریضی بیشتر میشه

  • .......

    تو آموزش مجازی بعضی مامان ها هستن اذیت میشن یا کمتر وقت واس خودشون میمونه بخاطر همین خواهان باز شدن مدارس هستن .درسته حضوری بهتر از مجازی هست …. ولی جون بچها بیسترازاین اهمیت داره من دوره پیش دبستانی دخترم خودم آنلاین باش کارکردم در حدی شده ک خواندن و نوشتن یاد گرفته اول نمیزارم بره آنلاین خودم درحد توانم کمکش میکنم با اینکه شاغل هستم ویه بچه کوچیک هم دارم …تواین شرایط هیچی با ارزش تر جون بچهامون نیست

  • ناشناس

    مدارس رو باز نکنید.توی این شرایط اگه مدارس رو باز کنید قتل‌عام صورت میگیره.

  • ناشناس

    خواهش میکنیم مدرسه ها باز شوند ما نمی‌تونیم درس بخونیم من که اصلا چیزی یادم نگرفتم در این طول سال از بیماری کرونا که اومده لطفاً مدرسه باز شود

  • عسل

    یعنی چی چرا باز بشه روزی۱۰۰۰ نفر جونسون رو از دست میدن
    شماهایی که میگید حضوری خوبه انلاین چیزی یاد نگرفیتم من امسال انلاین معدلم شد۱۹ تو واقعا اگه بخوای درس بخونی چه حضوریش چه انلاینش میتونی ولیکن شماها بقیه برنامه ها رو با درستون ترجیح میدید اینا همش بهونس

  • ناشناس

    سلام از شما مسئولان محترم تقاضا دارم که لطفاً مدارس به صورت حضوری برگزار شود
    چون واقعا طی این دوسال بچه ها واقعا افت تحصیلی شدیدی داشتن

  • زهرا

    ‌سلام‌‌من‌خودم‌یه‌دانش‌اموزم‌‌۲‌سال‌هست‌که‌مدارس‌تعطیله‌و‌کرونا‌هیچ‌تغییری‌نکرده‌چرا‌باید‌تالار‌ها‌بازار‌…..‌باز‌باشن‌اما‌مدارس‌که‌اینده‌کشورمون‌‌و‌خودمون‌‌رو‌‌‌‌‌‌‌‌تعیین‌میکنه‌‌‌بسته‌باشه‌‌خاهش‌میکنم‌مدارس‌رو‌باز‌‌کنید‌با‌این‌روند‌که‌پیش‌میریم‌‌جامعه‌ما‌تبدیل‌میشه‌به‌یک‌جامعه‌بی‌سواد‌‌و‌اینکه‌از.نظر‌روحی‌و‌جسمی‌اسیب‌جدی‌دانش‌اموزان‌‌‌میبینن

  • یسنا

    مدارس‌باید‌حضوری‌شود‌‌هم‌چشمایمان‌ضعیف‌شدند‌هم‌درسما‌ن‌بد‌شدند

  • مریم

    امروز مدرسه ابتدایی کنار خونمون بازگشایی شد و دانش اموزان اومدن مدرسه!چه تدابیری!بیشتر معلمها بدون ماسک هستن حتی دانش اموزان! در حیاط مدرسه جشن گرفته شده و شیرینی رو میز کنار پله بدون پوشش هست چه لرزمی داشت واقعا نمیدونم

  • ناشناس

    امروز باز شد تدابیری ندیدیم حتی معلمها ماسک نداشتن.شیرینی پخش شد بدون پوشس کنار پله مدرسه با جون بچهامون رو بسپریم دست کی