کد مطلب: ۵۷۷۵۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخباری مهم برای شروع بورس امروز / ۲ عرضه اولیه در آخر هفته

اخباری مهم برای شروع بورس امروز / ۲ عرضه اولیه در آخر هفته

دیروز بازار سهام با اصلاح شاخص کل رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز کدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز بازار سهام با اصلاح رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز کدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

_ بر اساس اعلام شرکت بورس و فرابورس قرار است روز چهارشنبه دو عرضه اولیه در بازار سهام انجام شود. عرضه اولیه فجهان و همچنین کیمیا تک.

_ نرخ ارز در صرافی ملی روز گذشته ۵۱ تومان کاهش پیدا کرد و ۲۶ هزار و ۶۱۰ تومان اعلام شد. در مقابل قیمت دلار در بازار متشکل ارزی با افزایش همراه بود و با ۷۷ تومان افزایش قیمت به ۲۶ هزار و ۴۷۴ دلار رسید.

_ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت اولیه رئیس جمهور و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه جهت اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال خبر داد.

_ محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به برنامه سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان اظهار کرد: برای این تغییر سازمان یک طرح تحقیقاتی دارد که تقریبا در مرحله نهایی و جمع بندی است. پس از آنکه جمع‌بندی شد مرحله ای برای نظرخواهی از فعالین بازار سرمایه در نظر گرفته شده است و اگر نهایی شد اجرایی می‌کنیم. دامنه نوسان، حجم مبنا و… جز از زیرساخت های بازار هستند و هرکدام باید با اجزای دیگر دیده شوند، تغییری که داده می‌شود هم برای همیشه باشد نه اینکه طرحی انجام دهیم و بعد تغییر داده شود. قصد داریم یک طرح بلند مدت طراحی کنیم.

_ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد: صورتحساب تمام شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از ماه آینده شفاف خواهند شد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز بورس سبز پوش خواهد شد مخصوصا نمادهای جامانده بازار مثل وملی ختوقا خمحرکه و…

    • ناشناس

      باید دید نماد برای چی جامونده اگر مشکلش رفع شد چشم میخریم

  • ناشناس

    یس

  • آموزگار

    امیدواریم این عرضه ی اولیه ی سنگین به 31 شهریور یا روز دو م سوم مهر به تاخیر بیاندازند تا اقشار فقیر جامعه مثل ما معلمان هم بتوانیم در آن شرکت کنیم.لااقل نصف چیزی که به هر نفر می رسدبخریم.

    • کارشناس

      پیشنهادم اینه از سهم هایی ک در زیان هستید بفروشید و بجاش فجهان بخرید تا هرچه زود تر از زیان خارج بشید و این عرضه اولیه رو هم از دست نداده باشید

    • ناشناس

      خودت فجهان فروشی یا دلال کارمزد بگیر شیطون بلا

  • ناشناس

    برای کاهش دامنه نوسان، شبانه تصمیم میگیرید و روز بعد اجرا میکنید ولی برای حذف محدودیت دامنه نوسان که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان نظر موافقشان را بارها اعلام کردند، شش ماهه قراره تیم تحقیقاتی تشکیل بدید و آپولو هوا کنید و ماهی یک اپسیلون به دامنه اضافه کنید … آخرش هم این خط و این نشان که کوچکترین تغییری اتفاق نخواهد افتاد چرا که منافع دوستانتون در وجود صف و رانتهای پشت صف نشینی است.

  • ناشناس

    با سلام
    کسی خبر داره نماد وسدید چرا یهو بسته شد بعد دامنه نوسان هر روز مثبت منفی دو بود ولی امروز مثبت سه بعد یک دفعه بسته شد و در حالی که پانی مثبت سه بود الان شده یک دهم آیا کسی میدونه مشکل چیه ، کدال و پیام ناظر هم چیزی نزده

    • شایان

      ساعت 8 و5 دقیقه پیام شاومده . نماد به تابلو پایه زرد منتقل شده و دامنه اش 3- و 3+ شده.

  • ناشناس

    از آخرین رمق بازار هم دست برنداشتن دستپاچه شدن تا تنور داغه نون را بچسبونند دو تا عرضه اولیه گرون با هم؟!!!
    چون تو ریزش دیگه کی فکر دوزار عرضه اولیه است!

  • ناشناس

    بقول دهنویی اینطور بالا رفتن شاخص هنر نیست یعنی منتظر بعدش باید بود و گردن خودتون
    پارسال هم وقتی از مقاومت ۲ م عبور کرد و ۲۱۰۰ شد همه گفتند ۵ م و ۸ م ولی بعدش رو دیدیم

  • ناشناس

    بعضی دلشون خوشه حقوقی نمیفروشه گاهی هم به فرموده میخره نه اینکه خودش بخواد چون خریدای رانتیش رو تو ۱۱۰۰ کردند حالا کم کم وقت فروشه ولی تا جایی که قمارباز معامله گر اثر گردنخودش ازسرش نپریده وقتی موقعش شد آبشاری تا دیر نشده میفروشه خراب میکنه شاخص رو روی سر همه