کد مطلب: ۳۵۹۶۰۱

اخبار روز بورس ؛ ترافیک عرضه‌های اولیه و پذیره‌نویسی هزار میلیاردی

اخبار روز بورس ؛ ترافیک عرضه‌های اولیه و پذیره‌نویسی هزار میلیاردی

از مهم‌ترین اخبار امروز، چهارشنبه 22 اسفند ماه بازار سرمایه عرضه اولیه یک نماد بورسی و پذیره‌نویسی هزار میلیاردی یک شرکت بورسی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص امروز بورس به بیش از 169 هزار واحد رسید. اما مهم‌ترین اخبار امروز، چهارشنبه 22 اسفند ماه سال 1397 چه بود؟

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه میزبان عرضه ۳۹ هزار و ۲۱۹ تن مواد شیمیایی بوده است.

آن‌طور که سنا گزارش داده، امروز قرار بوده همچنین ۱۴ هزار تن قیر و ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم نیز در تالار مذکور عرضه شود.

ترافیک عرضه‌های اولیه

خبر دیگر ترافیک عرضه‌های اولیه در روزهای پایانی سال است. طبق گزارش تسنیم، عرضه اولیه 5 درصد سهام شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر شامل 150 میلیون سهم این شرکت روز یکشنبه آینده در فرابورس ایران انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: این عرضه در حالی در آخرین یکشنبه سال 97 در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می‌شود که در این عرضه اولیه برای هر شخص حقیقی و حقوقی هزار سهم، در محدوده قیمتی 140 تا 150تومانی هر سهم تعیین شده است.

همچنین متعهد خرید در این عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری عمران سبحان (سهام عام) با سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه و مدیر عرضه نیز شرکت کارگزاری بانک دی اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: عرضه اولیه 5 درصد سهام شرکت بیمه معلم شامل 75 میلیون سهم این شرکت نیز روز شنبه آینده در فرابورس ایران انجام می‌شود.

علاوه بر این اخبار، امروز بورس 24 گزارش داد که افزایش سرمایه گروه توسعه هنر ایران تصویب شده است.

همچنین این سایت گزارش داده که شرکت مارگارین در دو ماه نخست سال مالی منتهی به آذر ماه سال 1398 حدود 163 میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات کسب کرده است.

پذیره‌نویسی ۱۰۰۰ میلیاردی

در گزارشی دیگر بورس‌پرس خبر داد که پذیره‌نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اوراق سه‌ساله اجاره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با سود ۱۶ درصدی از امروز برای سه روز شروع شد که از طریق سهام ۷ زیرمجموعه «فارس» ضمانت شده است.

در پی درج نماد اوراق سه‌ساله اجاره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران، شرایط پذیره‌نویسی این اوراق برای امروز و جزئیاتی از آن اعلام شد.

براساس این گزارش، این اوراق 1000 میلیارد تومانی ، معاف از مالیات ، بدون جریمه و با نماد «صفارس 412»، دارای سود سالانه 16 درصدی بوده که با هدف تامین نقدینگی تکمیل احداث شرکت زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و با تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردان و مشاور عرضه اوراق تامین سرمایه تمدن منتشر شده و قرار است از امروز تا یکشنبه آینده عرضه و سپس معاملات ثانویه آن آغاز شود.

همچنین بورس‌پرس خبر داده که عرضه بلوک حساس و ۵.۲۲ درصدی سهام شرکت بورسی سرمایه‌گذاری ساختمان که قرار بود امروز توسط گروه استراتوس پارس انجام شود، لغو شد‌.

علاوه بر این اخبار، تجارت‌نیوز نیز امروز اخباری در حوزه بورس منتشر کرد. طبق گزارش تجارت‌نیوز در امروز قسمتی از دارایی‌های بانک پارسیان به مزایده گذاشته شد. همچنین قرارداد ۱۹۷ میلیاردی یک شرکت بورسی افشا شد . علاوه بر این گزارش عملکرد سالانه نماد غبشهر منتشر شد که طبق این گزارش نماد «غبشهر»، سود خالص 84 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده که نسبت به سال مالی گذشته 27 درصد کاهش یافته، به همین ترتیب سود خالص هر سهم «غبشهر» که در پایان دوره مالی به 282 ریال رسیده نیز نسبت به سال مالی گذشته با افت 27 درصدی مواجه شده است.

منابع این گزارش علاوه بر تجارت‌نیوز، خبرگزاری‌های فارس ، تسنیم و سایت‌های بورس 24 و بورس پرس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.