کد مطلب: ۴۶۹۰۹۰

مخاطبان تجارت‌نیوز گزارش دادند:

علت اختلال در معاملات کارگزاری‌ها چیست؟

علت اختلال در معاملات کارگزاری‌ها چیست؟

اختلال سنگین در پنل معاملاتی کارگزاری‌ها درست در زمان عرضه اولیه «ثبهساز» صدای بسیاری از سهامداران را درآورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشتریان برخی کارگزاری‌ها از ساعات اولیه فعالیت بازار سرمایه اعلام می‌کنند که اختلال‌ها به حدی است که نه تنها برای ثبت سفارش عرضه اولیه ثبهساز دچار مشکل شده‌اند که امکان معامله سایر نمادها هم از آنها سلب شده است.

گزارش اختلال کارگزاری‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس گفته است که در سه ماهه نخست امسال تعداد کدهای معاملاتی به حدی افزایش داشته که ارزش معاملات در بسیاری از روزها از سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان عبور کرده و نقدینگی وارد شده در این مدت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

او همچنین تاکید کرده که در برخی روزها بیش از ۱۰۰ هزار کد معاملاتی جدید صادر شده و این اطلاعات آماری با هیچ مقطعی در بازار سرمایه قابل مقایسه نیست. با این حال به نظر می‌رسد که سازمان بورس نتوانسته متناسب با افزایش تقاضا، زیرساخت‌های خود را ارتقا دهد و سرمایه‌گذاران به طور مکرر اختلال در روند معاملات را گزارش می‌دهند.

در ادامه گزیده‌ای از گزارش مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره اختلال در پنل معاملاتی کارگزاری‌ها می‌خوانید:

- «پیرمون کرد این مفید»

- «وارد سایت مفید آنلاین پلاس میشم ولی نمیتونم معامله یا هیچ کاری کنم اصلا کار نمیکنه کل صفحه سفید با نوشته و خطوط سیاه»

- «سلام ما اشتباه بزرگی کردیم کارگزاری مفید انتخاب کردیم»

- « از صبح تا الان نتونستم هیچ معامله ای انجام بدم.»

- «فیلترشکن هم خاموشه ولی باید ده بار رفرش کنی آخرشم نمیشه معامله کرد.»

- «کارگزاری مفید امروز بدبختمان کردی»

- «من نمی تونم سهام بفروشم»

- «منم میحام عوض کنم کارگزاریمو. سامانه مفید بهترین سامانه بود. الان چتان شده‌اس»

- «کلا فعلا نمیشه ریسک کرد و نباید سرمایه گذاری کلان کرد. یه سفارش ثبت میکنی یک ساعت بعد میرسه به هسته معاملات و نیم ساعت بعدش هم با هزار تغییری که نرخ ها کردن معامله ات انجام میشه و قابل تغییر یا حذف هم نیست این وسط. ما که رفتیم بیرون نوش جان بقیه»

- «مفید و سازمان بورس که روزهای کاری پاسخ مردم رو نمیدن، بدانند که روز کاریشون با روز جمعه و تعطیلات رسمی برای مردم هیچ فرقی نداره، پس پنج شنبه جمعه هم بذارید بورس معامله بشه. با این هسته خسته بسته‌.»

- «مفید باید اسمشو تغییر بدیم بزاریم کارگزاری مضر»

- « اکثرا هنگ می‌کنه نمیشه وارد سامانه شد ،پرتفوی رو به روز نمیکنه هنوز سهم هایی که قبلاً فروختم تو صفحه هست ،قیمت روز سهم رو اشتباه میزنه »

برای اطلاع بیشتر از جزییات عرضه اولیه امروز می‌توانید گزارش آغاز عرضه اولیه ثبهساز را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    اصلا مانده کل درست نشون نمیده و قدرت خرید هم منفی نشون میده

  • ناشناس

    مسوولین کارگزاری مفید بروز اشکال در هر سیستمی ممکنه اتفاق بیفته همچنان که هرچند وقت یکبار در مایکروسافت اتفاق می افته ولی مشکلات یا سریع حل می شه یا سریع و راحت می توان اطلاع داد و جواب گرفته یا حداقل یک پیام درحال بررسی می آید .شما قدرت خرید منفی نشون می دید و نمیشه با شما تماس گرفت واقعا این کار اگه یه جور دزدی نیست چیه.
    حداقل جواب تلفن مردم رو بدید.
    اگر دولت این موضوع را رقابتی می کرد و امکان ورود دیگر شرکتها را می داد شاید این اتفاق نمی افتاد . و شما حداقل یک مقداری نگرانی داشتید.

    • ناشناس

      چرا نمیشه 30 درصد دوم.. بابا بخدا گرفتاریم

  • حسام

    امروز 25 مرداد گفتن مشکل موجودی حساب رفع شده، مبلغ وارد میکنم برا برداشت باز پیام میده موجودیت با مبلغ نمیخونه!!!!!

  • مهدی بخشعلی پور

    تمام این اختلالات از ۱۹ مرداد بعلت اعلام شروع دوم فروش ۳۰ در صد دوم سهام عدالت و حملات مردم دارای سهام عدالت به گارگذاری مفید و دیگر گارگذاری و بانکها میباشد و در ضمن به قطع عرضه ی ثبهساز و عدم وجود سیستم ناظر قانونی کارا برای زیر ساختها و حتی کیفیت پایین زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری بانک مرکزی که به بورس اصلی و بعد سپرده گذاری مرکزی و سپس به کارگذاری و بعد هم بانکها مربوط میشود.
    و همچننین به عرضه و تقاضا و واریز و اعلام کدهای معاملاتی سیستم مفید و دیگر سیستمهای مذکور نا مربوط نیست٫حتی دفاتر پیشخوان دولت و بانکها.
    تا امروز که با عرضه ی اولیه ثبهساز و افت شدید سهام عدالت و دیگر سهامها کمی از این اختلالات کاهش یافت ولی چه فایده که تمامی سهامها افت داشتند و سهامداران در حال سکته میباشند، ولی طبق تحقیقات بنده در مورد عملکرد مفید متوجه شده ام بدلیل همین اختلالات و افت سهام جهت عدم تضرر سهامداران عرضه بعضی سهامها را مختل کرده و به امید افزایش و رشد سهام آنها را مسکوت گذاشته و بنظر من کار درستی میباشد و اگر غیر از این عمل کند مضر خواهد بود نه مفید!!!!!
    با احترام به تمام نظرات در مورد مفید از اول مرداد تا ۱۹ مرداد از ایشان عملکرد مفیدی دیده ام و واریزهای بسیاری داشته ام ولی پس از آن دقیقا مسایل مذکور بال باعث عدم داشتن فروش سهام و واریز و افت سهام بوده که از مفید خواهش میکنم بجای ۷۰۰ کارمند و رییس و ناظر وغیره از بسیاری از کارشناسان mit و بورسی و کارشناسان بیشتر در زمینه ی فعالیت مفیددددددتر ،بهره بگیرند تا در چنین معضلاتی از مردم فحش نشنوند.
    یا حق

  • ناشناس

    باهمه مشکلات ولی برای من درخرید عرضه اولیه مشکلی نداشته
    باید قبول کرد که به نحو عجیبی تعداد نفرات ثبت نامی در مفید زیاده و به میلیونها میرسه
    باید زیرساختهای مفید تقویت بشه و جوابگوی این همه افراد نیست

  • ناشناس

    سلام، دوستان، من حسابمو شارژ کردم روز اول موجودی بود تو حسابم ولی الان که وارد مفید آنلاین میشم همه چیزو میزنه صفر، حتی گردش حسابو، پولمم به حسابم برگشت داده نشده، کسی میدونه مشکل از کجاس؟ اگه کمک کنین ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام ببخشید چرا من هرچقدر ارسال سفارش میدم نمیشه

  • ناشناس ورشکسته در بورس 99

    سلام کارگزار من مفیده میخوام پرتفوی خودم رو خلوت کنم و عرضه اولیه هام رو بفروشم اما همش پیغام خطا میده
    کسی میدونه دلیلش چیه؟

    • ناشناس

      تو زمان مشخص باید اینکارو بکنید زمان فروش عرض اولبه رو تو نت جستو کنید معمولا ساعت دوازده ونیم تا یک ونیم است یا از هشت نیم صبح اول پیش نویس کنید بعد به محص اینکه ساعت شروع شد زود ارسال روبزتید تا زیر صد نفر بشید

  • ناشناس

    من نمیدونم کی دیگه بابد عرض اولیه خودمو بفروشم وقتی سر ثانیه که باز میشه اقدام کردم ونفر ۴۰ شدم ولی تا ظهر نفروخت وبعد سفارشم پاک شد

  • نسرین

    پول مردم خوردن نداره چند وقته فروختیم بقران بچه مریض دارم بیماری خاص داره پول نداشتم سهام خودمو و شوهرمو و پسر بزرگم رو فروختم خرج بچه ۸ ساله ام کنم اگه ریختید ک هیچ اگه ن بچتون مثل بچه من بشه پول نداشته باشید خرجش کنید خجالتش رو بکشید بی انصافا شما شمر و یزید زمان خودمون هستید ک فقط ب خودتون فکر میکنید