کد مطلب: ۲۵۷۶۰۹

اردوغان مخالف سرسخت «اوبر» در ترکیه

اردوغان مخالف سرسخت «اوبر» در ترکیه

رجب طیب اردوغان یکی از مخالفان سرسخت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه است و حتی معتقد است که کشورش به این سامانه تاکسی اینترنتی نیازی ندارد چرا که به اقتصاد ترکیه ضربه می‌زند.

بزرگ‌ترین مشکل این مقام بلندپایه ترک، فعالیت «اوبر» این تاکسی اینترنتی پرطرفدار و پرکار در جهان است. وی اعتقاد دارد که فعالیت اوبر در ترکیه، به اقتصاد این کشور ضربه می‌زند پس نباید به آن اجازه فعالیت داد و بنابراین باید محدود شود.

به گزارش تجات‌نیوز ، البته موضوع به این سادگی‌ها که اردوغان می‌گوید هم نیست چرا که تاکسی آنلاین اوبر از سال 2014 راه خود را به ترکیه باز کرده و البته بازار 1.5 میلیارد دلاری تاکسی در ترکیه، ظرفیتی نیست که اوبر به این سادگی بتواند از آن چشم پوشی کند.

گقتنی است که تنها اردوغان نیست که با فعالیت اوبر در ترکیه مشکل دارد و آن را نادرست می‌داند بلکه گاه و بیگاه نیز شاهد اعتراض‌های رانندگان نسبت به فعالیت اوبر در ترکیه هستیم و تاکنون برخی از محل‌های اصلی اوبر و مقرهای اصلی آن مورد حمله رانندگان خشمگین ترکیه قرار گرفته‌اند.

رانندگان تاکسی‌های محلی ترکیه معتقدند اوبر به سرویس‌های آنان لطمه زده و با توجه به پایین‌تر بودن قیمت‌های اوبر، تاکسی‌های محلی دیگر توان رقابت با بازار هدف را ندارند.

در همین راستا نیز رجب طیب اردوغان، در جریان مراسم افطاری ماه رمضان خود روز جمعه در استانبول اعلام کرد که اوبر در حال صدمه زدن به سازمان تاکسی رانی ترکیه است و در نتیجه دولت اقداماتی را برای مبارزه با این شرکت آغاز خواهد کرد.

وی گفت: ما سازمان تاکسیرانی خودمان را داریم. آن‌ها می گویند که اروپا هم اوبر را دارد، چرا باید از اروپا الگو بگیریم؟ ما خودمان تصمیم می‌گیریم. وزارت داخله دستورات لازم را صادر خواهد کرد وپلیس راهنمایی و رانندگی نیز در حل این مشکل به ما کمک کرده و آنچه لازم است انجام می‌دهد.

منبع: ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.