کد مطلب: ۳۰۹۲۳۷

دبیر انجمن ایرلاین‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دلار ارزان شود، بلیط هواپیما هم ارزان می‌شود

دلار ارزان شود، بلیط هواپیما هم ارزان می‌شود

دبیر انجمن ایرلاین‌ها می‌گوید: در این تلاطم‌ها چنانچه نرخ ارز آزاد کاهش یابد به دنبال آن نرخ سامانه نیما هم از مبلغ  هشت هزار تومان کمتر خواهد شد و ممکن است که نرخ بلیط‌ها هم ارزان شود.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، در چند وقت اخیر مسافران سفرهای هوایی نسبت به افزایش چند درصدی نرخ بلیط‌های هوایی داخلی و خارجی ابراز نارضایتی کرده‌اند. در عین حال برای ساماندهی این بازار شرکت‌های هواپیمایی داخلی در جلسه‌ای با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به نرخ‌های مصوب برای شهریورماه دست یافتند و پس از آن در جلسه‌ای جدید اعلام کردند که این نرخ‌ها تا اطلاع ثانوی اجرایی خواهد شد، که با اعمال این رویه بازار بلیط پروازهای داخلی به آرامشی نسبی دست یافت.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها درباره سقف قیمت بلیط هواپیما به تجارت‌نیوز می‌گوید: برخی رسانه‌ها مدعی شدند که قیمت بلیط هواپیما ارزان می‌شود و برخی دیگر بر افزایش نرخ بلیط‌ها تاکید داشتند. در این باره باید اشاره کرد که نه ارزانی و نه گرانی قیمت بلیط‌ها صحت ندارد.

مسعود اسعد سامانی می‌افزاید: تا به این لحظه قیمت بلیط پروازها فرقی نکرده است. نرخ بلیط پروازها براساس توافقی که با شرکت‌های هواپیمایی داشتیم همانند ارز سامانه نیما مشخص می‌شود. به‌طوری‌که همه شرکت‌ها مبالغ پروازها را در سایت خود درج کرده‌اند. طبق نرخ‌گذاری‌های انجام شده شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند حداکثر تا 10 درصد بر قیمت بلیط‌ها بیفزایند؛ این درحالی است که به دلیل کاهش مسافران هوایی شرکت‌ها زیر قیمت مصوب در حال فروش بلیط‌ها هستند.

او درباره مبنای تعرفه و قیمت‌گذاری بلیط هواپیما اظهار می‌کند:نرخ بلیط هواپیما براساس مبنای تعرفه و قیمت‌گذاری ارز سامانه نیما است. چنانچه در این تلاطم‌ها نرخ ارز آزاد کاهش یابد به دنبال آن نرخ سامانه نیما هم از مبلغ هشت هزار تومان کاسته خواهد شد، بنابراین ممکن است که نرخ بلیط‌ها هم ارزان شود. بنابراین تا زمانی‎‌که ارز سامانه نیما تغییری نداشته باشد نرخ بلیط هواپیما هم تغییری نخواهد کرد.

اسعد سامانی می‌گوید: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ارز نیمایی نگرفتند. در حال حاضر این شرکت‌ها نیز ارز مورد نظر خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که این موضوع هم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نیما

    به همین خیال باشید فعلا که داره گرون میشه چه ارزونی ؟