کد مطلب: ۵۱۱۱۹۵

گزارش تجارت‌نیوز از نظرات مصرف‌کنندگان بازار خودروی ایران

ارزش واقعی پراید چقدر است؟

ارزش واقعی پراید چقدر است؟

قیمت واقعی پراید چقدر است؟ پاسخ به این سوال همیشه حواشی زیادی داشته است. خودروسازان که سالهاست به قیمت کارخانه‌ای خودرو اعتراض دارند، معتقدند که هزینه تمام شده پراید تفاوت زیادی با قیمت بازار آزاد ندارند. آنها که سالهاست علاوه بر انحصار بازار دنبال آزادسازی قیمت‌ها هستند، قیمت‌گذاری دستوری را یکی از دلایل زیاندهی سنگین خود می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز دولت اما علاقه زیادی به قیمت‌گذاری دستوری دارد و حتی برای کالاهایی با بازار رقابتی قیمت تعیین می‌کند و بدیهی است که زیر بار آزادسازی قیمت، برای خودروسازهایی که انحصار بازار را دارند، نمی‌روند.

در مقابل اما برای صنعت ورشکسته خودروسازی در ایران تسهیلات کلانی در نظر می‌گیرد که نتیجه‌ای جز افزایش نقدینگی و تحمیل تورم به عموم جامعه ندارد. در این معادلات ناکوک صنعت خودروسازی، خودروسازان قیمت‌های گزافی برای پراید قائل هستند. با این حال آنها با اشاره به نرخ دلاری پراید آن را ارزان‌ترین خودروی جهان توصیف می‌کنند.

حالا در شرایطی که بهای پراید در بازار ایران تا ۱۲۰ میلیون تومان هم رسیده است، کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند که ارزان تمام شدن قیمت دلاری پراید به دلیل سقوط ارزش ریال ایران است و خودروسازان با استناد به این موضوع سفسطه می‌کنند. آنها همچنین به کیفیت پایین این خودرو اشاره کرده و آن را در حد مقایسه با خودروهای بازار جهان نمی‌دانند.

از آن سمت سازمان استاندارد هم سالهاست وعده می‌دهد که خط تولید پراید را متوقف کند اما نه تنها این وعده را به صورت کامل اجرا نکرده است که متولیان صنعت معتقدند که در آشفته بازار خودروی ایران پراید جز انگشت شمار گزینه‌هایی است که در قدرت خرید عموم خانواده های ایرانی است.

با این وجود مخاطبان تجارت‌نیوز اعتقاد دارند که ارزش واقعی پراید بسیار پایین‌تر از نرخ‌های متداول آن دربازار مصرف کننده است. در ادامه بخشی از این نظرات را می‌بینید:

«هر کس دوتا آپشن مفید از پراید گفت حق میدم این قیمت»

«پراید رو کدام کشور میتونن بفروشن اخه کی میخره این اهن پاره ها رو میمونه تو دستشان اونوقت به قیمت واقعیش میخریم مثلا پراید پانزده تومن»

«پراید ۱۲۰ میلیون خداااااا چرا احه این لگن ب اینجا رسید»

«بخرید ۱۰۰ برابر قیمت واقعی»

«دلار بالا رفت پراید ۱۲۰ میلیون پایین اومد پراید ۱۲۰ میلیون»

«خدا شاهده اگه پراید بیشتر از ۲۰ میلیون تومان بیارزد»

آخرین اخبار بازار خودرو را از این لینک بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آرزو به دلمون مون یه پراید که طرحش ماله پنجاه سال پیش که ارزش واقعیش 10 میلیونه را دارن 100 میلیون تو پاچه مردم میکنن

  • ناشناس

    ای خدااخه ملت چه گناهی کردن که بایداین همه گرونی روبه دوش بکشن آرزوی همه چی موندرودلمون

  • بنده خدا

    آقای همتی اعلام می‌کنه نقدینگی کنترل کردیم با بورس آخه حیف….نون بعد از اینور خودرو لگن قیمتش بردن بالا اخه‌ما حرف دلمون به کی بزنیم مانابود شدیم به خدا میسپاریمشون خودشون و خانوادهاشون

  • ناشناس

    چه خبره آخه

  • ناشناس

    دوستان منم ازاین کسانی که اسم خودشون روگذاشتن خودروسازکه دولت کثیف هم پشتشونه دل خوشی ندارم ولی یه روزی یه بنده خدایی گفت که قیمت پراید7000دلارهستش که اون زمان که دلار۱۰۰۰تومان بودپرایدم ۷ملیون بودولی الان این دلارمنبع درامدخوبی برای دولت هستش حالاخودتون حساب کنید قیمت واقعی پرایدرو

  • علی

    به امیدروزی که مسئولین دنبال خریدپراید۷۹باشن براخانوادشون درحالی که تواپارتمان پنجاه متری باکمترین حقوق دست وپامیزنن

  • پیرو رهبر

    قیمت پراید رو اولین پرایدی که وارد بازار شد مشخص کردپنج میلیون تومان

  • ناشناس

    خیلی قیمتش خوبه تا میتونید تو پاچه کنید من راضی هستم

  • ناشناس

    قیمت مناسب است بدرد مردم میخوره

  • ناشناس

    خدای این انصافه خودتون چندین میلیون حقوق میگیرید فکر طبقه ۳رو نمیکنید من بعداز ۱۰یا ۱۵ سال کار کردن تونستم. ۶۰ میلیون جمع کنم به امید اینکه یک روز یک پراید صفر بخرم اما نوبت به ما که رسید پراید شد ۱۲۰ میلیون چند سال دیگه باید کار کنم تا بتونم به این آرزو برسم یا باید حسرت اینو به دل بذارم یعنی کسی پیدا نمیشه این مسئل رسیدگی‌کنه ماهم آدم هستم به ما نیز توجه کنید خواهشاً