کد مطلب: ۵۲۷۳۹۴

گزارش تجارت‌نیوز از پیام مخاطبان:

ارزیابی شرایط بورس / حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟

ارزیابی شرایط بورس / حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟

بازار سرمایه در طی هفته گذشته روند منفی شاخص را ثبت کرد. همچون سال گذشته، صحبت‌های زیادی راجع به دامنه نوسان گفته شد اما تغییری در آن حاصل نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و همچنان نتیجه معاملات، روند منفی شاخص است. تعداد زیادی از از نمادهای بزرگ و کوچک قفل در صف فروش و با کاهش قیمت همراه هستند.

به عقیده کارشناسان، یکی از محرک‌های اصلی بازار سرمایه رفت و آمد نقدینگی در بازار و نمادها است. وقتی یکی از اصلی‌ترین محرک‌های شاخص در بازار وجود نداشته باشد، طبیعتا روند نزولی طبیعی و قابل پیش‌بینی است.

مخاطبان سایت تجارت‌نیوز و سهامداران بازار سرمایه نظرات مختلفی را درباره شرایط موجود در بورس ارائه می‌دهند و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها از شرایط ناراضی هستند و گلایه می‌کنند.

"بی اعتمادی به بورس خروج نقدینگی توسط دولت وهجوم به سمت ارزهای دیجیتال بدلیل ریزش شدیدبورس باعث خروج حقیقی ها از بورس شده"

"امروز یه جوری بازار منفی بود انگار چند ماهه همش روند مثبت داشته، واقعا متاسفم که دم از حمایت از قشر آسیب پذیر میزنن و متاسفم برای خودم که اعتماد کردم و توی یورس سرمایه‌گذاری کردم"

"بورس سبز نمیشه. ولی بجاش خنک میشه"

"بی اعتمادی به سرمایه گذارها با دید بلندمدت هم سرایت کرده چون با این وضع که هر روز وضع بورس قرمزه این نوع سرمایه گذارها رو هم به آینده بورس بدبین کرده"

برخی از کارشناسان سیاست‌گذاری‌های مختلف و بعضا غلط را یکی از عوامل اصلی شرایط موجود در بازار می‌دانند. دامنه نوسان نامتقارن یکی از عواملی است که از بهمن ۹۹ در بازار برای کنترل ریزش شاخص اعمال شد.

دامنه نوسان در ابتدای راه برای روند شاخص، مفید و موثر بود. با گذشت زمان از شروع دامنه نوسان، روند نزولی شاخش بازار ادامه پیدا کرد و حتی بعد از گذشت مدتی، کارشناسان و سهامداران وجود دامنه نوسان را دلیل روند فرسایشی بازار می‌دانستند.

در حال حاضر از سوی سیاست‌گذاران بازار سهام، حدودا به صورت روزانه اظهار نظرهای مختلفی در رابطه با حذف یا تغییر دامنه نوسان گفته می‌شود اما در نهایت در روند اجرایی دامنه نوسان نامتقارن هیچ تغییری ایجاد نشده است.

در ادامه پیام‌های برخی از مخاطبان سایت تجارت‌نیوز در رابطه با دامنه نوسان را میخوانید.

"یکی میگه دامنه نوسان اصلاح میشه ، یکی میگه اصلاح نمیشه . ببینید چه کسانی دارند برای بورس تصمیم میگیرند . اون وقت توقع دارید بورس اصلاح بشه"

"با این تورم,که مهارش سخته,دامنه منفی باید حذف بشه تا مردم بابت آب شدن سرمایه ها به صف فروش حمله نکنن"

"خب لااقل برای یک ماه هم که شده دامنه نوسان منفی برداشته باشد بیچاره شدیم سرمایمون نابود شد"

"اونا که میگن همین منفی ۲ خوبه.. بنده خدا برو ببین میتونی بفروشی اگه پول لازم شدی"

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین دامنه در حال حاظر : +1 تا +10. وقتی همه جو منفی دارند.

  • شوکا

    برای. به. تعادل. رسیدن. بازار سرمایه. 1) تعداد بازارگردانها بیشتر. شود 2) حقوقی ها معاملات. بلوکی خود را. در بازار دیگری انجام دهند 3)فروش اوراق دولتی متوقف شود 4)شرکت های برتر. وشرکت های زیان ده معرفی شوند 5)تخفیف خوراک پتروشیمی ها. دائمی باشد.

  • ملی

    دوستان بازار سرمایه ایران کلاه برداریسیت پول‌های خود را برای دولت ورشکسته خرج نکنید این بازار به بن بست رسیده

  • ناشناس

    اگر پولی که دولت از بورس خارج کرد برگردونه اونموقعه بورس درست میشه

  • ناشناس

    بدبختمون کردین دولت باید در خدمت مردم باشه یا مردم در خدمت دولت؟

  • ناشناس

    چندین ساله خیری از دامنه نوسانتون ندیدبم فقط حدف کامل دامنه نوسان تمومش کنید این مسخره بازی ها و بازی با اعداد و غیره را چرا نباید حداقل یک بازار ما مثل همه جای دنیا من داروردی نباشد پس کی دامنه را حذف می کنید ؟

  • ..

    لعنت به اوناییکه سرمایه های مردم رو ‌اینجوری بلوکه کردن. لعنت بهتون این دامنه رو اصلاح کنید. چقدر پوست کلفت شدین

  • م.ک

    بنده پیشنهادمیکنم:آن دسته ازسهامداران قصدفروش سهم خود دارند:دولت.یابانک ها.ویاهراداره ذیصلاح چنددرصدزیرقیمت خریداری کند.که همه میدانیم دولت اولا ضررنمیکند.دومااگراحیاناضررهم کردبجایی برنمیخوره.وآن دسته ازسهامداران که دوست ندار ندسهم بفروشند بیش ازاین زیان نکنند.ویاهرتصمیمی میخوان بگیرند.بگیرندکه تمام مردم ازبازار خارج نشن.

  • م.ک

    اگردست اندرکاران درفکربورس هستند.ودلشون به بورس میسوزه یک تصمیم درست بگیرندتابقیه سهاداران ازبورس فرارنکنند.وگرنه هرروزبیش ازدیروز درصف فروش قرارمیگیرند.واقعاقضیه خیلی جدیه.

  • ناشناس

    یه سفره ای پهنه و دولت محترم از مال مردمی که به این دولت اعتماد کردن در حال تغذیه هست.