کد مطلب: ۵۰۳۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

از کجا وام سهام عدالت بگیریم؟ / اهمال‌کاری بانک‌ها در نبود نظارت

از کجا وام سهام عدالت بگیریم؟ / اهمال‌کاری بانک‌ها در نبود نظارت

از ده روز قبل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای آغاز فرایند پرداخت وام سهام عدالت اعلام آمادگی کرده، بانک مرکزی نیز از خرداد ماه دستورالعمل آن را ابلاغ کرده است اما به نظر می‌رسد که بانک‌ها نمی‌خواهند زیر بار پرداخت این وام بروند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گذشته بیش از شش ماه، از حدود ده روز قبل زیرساخت‌های لازم برای پرداخت وام سهام عدالت فراهم شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روز 29 آذر ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز آماده ارائه سرویس‌های لازم به بانک‌ها برای اعطای کارت‌های اعتباری به سهامداران سهام عدالت است و بانک‌ها می‌توانند بر مبنای ارزش روز دارایی افراد برای اعطای اعتبار بر اساس مکانیزم‌های اعتباری خود اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده که نرخ سود و دوره بازپرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت به سیاست‌های بانک‌های عامل بستگی داشته و هنوز بانک ها در این باره اعلام نظر رسمی نکرده‌اند.

بخشنامه اجرایی آن نیز شش ماه قبل به بانک‌ها ابلاغ شده و در واقع بانک‌ها الان برای شروع پرداخت وام یا اعطای کارت اعتباری سهام عدالت نیازی به تصمیم بانک مرکزی ندارند و باید این طرح را اجرا کنند.

بانک مرکزی در روز 13 خرداد ماه اعلام کرد که سهام تمامی شرکت‌های موجود در سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است، باید به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری پذیرفته شود.

بنابراین در حال حاضر برای اجرای این طرح هم زیرساخت لازم وجود دارد و هم بانک مرکزی دستورالعمل آن را ابلاغ کرده است، اما چرا بانک‌ها برای پرداخت این وام این دست و آن دست می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر مراجعه مردم به سیستم بانکی برای دریافت انواع وام با بن بست روبه‌رو شده‌اند، از وام‌های خرید کالا تا وام‌ها خرد کمتر از پنج میلیون تومانی.

قرار بود این طرح در خرداد ماه اجرایی شود اما با این که الان شرایط پرداخت این وام فراهم شده، این بار بانک‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر دولت نظاره گر واقعی بود این مسائل پیش نمیومد ک برای یک وام5یا10تومنی انقدر مردمو آزار بدن

  • ناشناس

    خخ بانک ها نمیخواد زیر بار برود?????????????????????????????

  • ناشناس

    الان ماازاینا چه کوفتی متوجه شیم اخه این چه انسانیته من الان سهاممو فروختم هنوزپولموندادن گفتن وام میدیم حالارفتیم بانک میگه آش چی کشک چی ای بابا رحم کنین بما خاوکیلی رحححححم کنین ها ا

  • ناشناس

    آقا چرا بازرسی درستی نیست،،،چرا ملت آنقدر اذیت میکنید،،برای ی وام ده بیست میلیونی که حق خودمون،،تموم کنید،این کار،،به فکر ملت باشید،،،ملت خوبی دارید،،یا حق

  • ناشناس

    میخاین ماخودمونا بکشیم سهامون هیچی درست نیست خداوکیلی حق والناس یادتون رفته 22درصد سود خدایا خودت به فریادمابرس خدایامارامحتاج نکن

  • ناشناس

    نظرمن هم راجع به اطلاع رسانیها مثبت هست ممنون.برای انتقال حساب سهام‌عدالت از بانکی به بانک دیگر.ممنون.وببخشید که ربطی به موضوع نداشت.

  • ناشناس

    سلام من از کجا کارت بگیرم

  • ناشناس

    اقا من محتاجم می خوام سهام خودما بفروشم چرا کسی به دادمون نمی رسه . الان شب عید پول نداریم . شکم بچه های خودمونا چگونه سیر کنیم …

  • ناهید

    ایا امسال سود سهامون رو میدن با اینکه فروختیم ولی هیچی دریافت نکردیم .در ضمن ایا وام میدن یا کارت اعتباری یک نوع بن خرید کالاست ؟ممنون میشم جواب بدید

  • ناهید

    من واقعا به این پول نیاز دارم صاحبخونه داره بیرونم میکنه امیدم به فروش سهامم بود که اردیبهشت ماه همه کارشو انجام دادم ولی تا حالا هیچ خبری نیست هیچ کس هم جوابگو نیست حرفمون رو به کی باید بزنیم . در ضمن کارت اعتباری بن خرید کالاست یا پوله ؟