خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۸۶۳۵

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

استعفای هیات رئیسه اتاق بازرگانی داستان‌پردازی است / کینه‌ورزان اتاق قصد تخریب این تشکل را دارند

استعفای هیات رئیسه اتاق بازرگانی داستان‌پردازی است / کینه‌ورزان اتاق قصد تخریب این تشکل را دارند

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: اینکه اعضای هیات رئیسه اتاق در اعتراض به شرایط دشوار اقتصاد ایران استعفای دسته‌جمعی داده‌اند، داستان‌پردازی‌ای بیش نیست. دشمنان آزادی اقتصادی همیشه از اتاق کینه داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر استعفای دسته‌جمعی هیات رئیسه اتاق بازرگانی در کانال‌های مختلف تلگرامی دست به دست چرخید. این خبر آنقدر جای تعجب داشت که برخی نهادها هم به آن واکنش نشان دادند. برای صحت این خبر به سراغ حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران رفتیم تا در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی درباره صحت و سقم این ماجرا مطلع شویم. مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه اعضای هیات رئیسه اتاق در اعتراض به شرایط دشوار اقتصاد ایران استعفای دسته‌جمعی داده و از شرکت در دوره بعدی انتخابات اتاق هم انصراف داده‌اند. آیا این خبر را تائید می‌کنید؟

نمی‌توانم به چنین شایعه‌ای عنوان خبر بدهم! خبر اطلاعاتی موثق است که توسط رسانه‌ای مسئول منتشر می‌شود. این داستان‌پردازی و نشر اکاذیب که هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارد شایسته عنوان خبر نیست. بيشتر شبيه به يك شوخي يا دروغ سيزده است.

تصور می‌کنید چه کسانی و با چه انگیزه‌ای اقدام به انتشار این شایعه کرده‌اند؟

نه می‌دانم و نه برایم اهمیتی دارد که چه فرد یا گروهي و با چه قصد و نيتى به چنین اقدامى روى آورده است. ما در اتاق بازرگانی ایران آنقدر کار و مسئولیت جدی و اساسی برای ترمیم وضعیت فضای کسب‌وکار کشور داریم که فرصتی برای فکر کردن به این رفتارها و یافتن بانیانش نمی‌ماند. البته انگیزه این افراد و گروه‌ها در انتشار چنين اخبار و شايعاتى کاملا مشخص است.

ممکن است توضیح بیشتری بفرمایید؟

دشمنان ایران، دشمنان توسعه و دشمنان آزادی اقتصادی همیشه از اتاق کینه داشته‌اند؛ اتاق به عنوان تشکل مدنی مولد و ریشه‌دار فعالان بخش خصوصی همیشه برای کسانی كه ایران را سرزمینی ضعیف و دارای نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسته و ناکارآمد می‌خواستند، ناخوشايند بوده، بنابراین طبیعی است که در فضای پرشایعه این روزها، این افراد هم دست به خبرسازی سیاه بزنند و آرزوها و رویاهای پریشانشان را به‌جای خبر به دست رسانه‌های غیرحرفه‌ای و غیرمسئول بسپارند.

با مخاطبان و این شایعه‌سازان که احیانا ممکن است خواننده صحبت‌های شما باشند، حرفی دارید؟

با شایعه‌سازان و شایعه‌پردازان خير! اما با مردم عزیز ایران و آحاد کارآفرینان کشور عرض می‌کنم سخنگویان بخش خصوصی به‌رغم همه مشکلات و تنگناها، مجدانه و مسئولانه در کنار حاکمیت، فعالان اقتصادی و مردم ایستاده‌اند تا نظام اقتصادی را از این وضعیت دشوار عبور دهند و فضای کسب‌وکار کشور را به سمت توسعه و اصلاح پیش برند.

مطمئن باشید حسرت ناامید شدن بخش خصوصی از اصلاح امور کشور و دست از کار کشیدن سخنگویانشان در اتاق بازرگانی بر دل سیاه دشمنان کشور، مردم و بدخواهان توسعه ایران خواهد ماند و این آرزوهای ناشدنی محقق نخواهد شد. در شکوه و شادی فردای روشن توسعه ایران، از این کلوخ‌اندزان روزهای سخت حتی یادی کمرنگ هم به‌جا نخواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.