کد مطلب: ۲۴۹۳۹۸

استقبال کم کشاورزان یزدی از نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی

استقبال کم کشاورزان یزدی از نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی

مدیر تعاون روستایی استان یزد با اشاره به رشد 12 درصدی عضویت بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان در نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی استان در سال گذشته، گفت: با این وجود استقبال بهره‌برداران یزدی اندک و در حود د 17 درصد مجموع آنهاست.

«علی جهازی» ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان یزد بیش از 78 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها 13 هزار و 308 نفر عضو نظام صنفی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های اعضای هیات رئیسه نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان و رشد مثبت عضو‌گیری این تشکل‌های صنفی در سه سال اخیر تنها 17 درصد از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان عضو نظام صنفی هستند.

جهازی در ادامه به نقش مهم و اساسی نظام صنفی در مدیریت، ساماندهی، نظم بخشی کارهای کشاورزی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و سیاست دولت در کاهش تصدی‌گری‌ها، در زمینه تلاش جهت نظام‌مند کردن نظام صنفی در بخش کشاورزی و نقش تشکل‌های نظام صنفی به عنوان بازوی توانمند دولت، اشاره کرد.

وی با بیان این که تقویت و توسعه تشکل‌های مردمی و غیردولتی در بخش کشاورزی و ارتقای ظرفیت و توانمندسازی آنها از جمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در این راستا بهره‌برداران بخش کشاورزی با یک تشکیلات صنفی قوی و توانمند می‌توانند با تکیه بر توانایی تولیدی و فنی، مهارت‌ها و ‌ایده‌های کارساز و اثربخش خود ضمن تعامل مناسب با دولت، نسبت به تامین و پیگیری منافع و حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در راستای حمایت و توانمندسازی نظام صنفی کشاورزی در اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله باید تلاش شود تا ضمن بهره‌گیری از امکانات لازم برای تقویت فنی و علمی این نظام‌ها، زمینه حضور فعال و موثر آن‌ها در مجامع، شوراها، جلسات و کارگروه های تخصصی مرتبط به بخش کشاورزی فراهم شود.

مدیر تعاون روستایی استان در پایان متذکر شد: مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ای نظام صنفی کشاورزی در سال‌های اخیر، تلاش در جهت تولیدی پایدار و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور با افزایش توانمندی‌های نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، پیگیری برای بهبود،گسترش و برقراری خدمات حمایتی کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، بیمه محصولات و برقراری معافیت های مالیاتی بوده است.

لازم به ذکر است؛‌ در حال حاضر نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد در 10 شهرستان استان با 11 تشکل نظام صنفی مجموعا دارای تعداد 13 هزار و 308 نفر عضو از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است که بیشترین تعداد بهره‌بردار عضو نظام صنفی مربوط به شهرستان خاتم با سه هزار و 37 نفر و کمترین تعداد عضو مربوط به شهرستان تفت با 583 نفر است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.