کد مطلب: ۵۰۴۱۵۲

آیا شما هم عاشق نور و رنگ شیشه و آرامشی که ایجاد می‌کنه هستید؟

آیا شما هم عاشق نور و رنگ شیشه و آرامشی که ایجاد می‌کنه هستید؟

استیند گلس یا شیشه خانه‌بندی تکنیکی است دست‌ساز که از اتصال انواع شیشه‌های رنگی، تراش‌دار، بافت‌دار و طرح‌دار به یکدیگر انجام می‌شود و در واقع تلفیقی از شیشه با فلز است که با اتکا بر هنر توانسته جایگاه خود را در معماری و طراحی داخلی مستحکم کند.

مثل شیشه‌های رنگی خانه‌ها در معماری‌های قدیم ایرانی (دوران صفویه) که خیلی محدود در یک یا دو مسجد استفاده می‌شده. البته به دلیل آسیب‌پذیر بودنشون چیزی از آنها باقی نمانده.

با ما همراه باشید تا شما رو با تکنیک زیبای استیند گلس که علاوه بر زیبایی خیره کننده‌ش و بازی با روح و روان آدم اونقدر مقاوم هست که حتی در برابر زلزله هم هیچ آسیبی بهش وارد نمی‌شه، آشنا کنیم.

با ما همراه باشید تا درباره استیند گلس بیشتر بدانیم:

استیند گلس یا شیشه خانه‌بندی تکنیکی است دست‌ساز که از اتصال انواع شیشه‌های رنگی، تراش‌دار، بافت‌دار و طرح‌دار به یکدیگر انجام می‌شود و در واقع تلفیقی از شیشه با فلز است که با اتکا بر هنر توانسته جایگاه خود را در معماری و طراحی داخلی مستحکم کند.

انواع استیند گلس:

  • نورگیرهای شیشه‌ای
  • گنبدهای استیند گلس

نورگیرهای شیشه‌ای:

نورگیر فضایی‌ست در ساختمان‌هایی با پلان‌های وسیع که کار نوردهی به فضای داخلی را انجام می‌دهد. با استفاده از شیشه‌های استیند گلس نورگیرها تبدیل به عنصری زیبا و دکوراتیو می‌شوند که علاوه بر نوردهی زیبایی فضای داخلی را صدچندان می‌نماید.

2wscc

گنبدهای استیند گلس:

فرم گنبد در معماری از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. حال اگر گنبد به عنوان نورگیر مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر افزایش ارتفاع سقف نور فضای داخلی را تامین می‌نماید. استفاده از شیشه‌های استیند گلس در گنبدهای شیشه‌ای عاملی‌ست که به تازگی در معماری ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و گنبدهای شیشه‌ای را تبدیل به ساختاری بسیار زیبا و جذاب می‌نماید.

3edc

سقف کاذب:

4rfv

سقف‌های کاذب همیشه در ساختمان به عنوان فضایی دیده می‌شود که قابلیت زیباسازی و تزئین را داراست. استفاده از شیشه استیند گلس برای سقف‌های کاذب می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد؛ چرا که با امکان عبور نور از آنها علاوه بر ایجاد یک منبع نور غیرمتمرکز، زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. همچنین هر نوع طرح و ابعادی می‌تواند در ساخت این شیشه‌ها وجود داشته باشد و به سادگی در محل نصب گردد. گروه آرچی تاج با بهره‌گیری از تیم طراحی، تولید و نصب خود می‌تواند اجرای این سقف‌های کاذب را از ابتدا تا انتها به بهترین نحو به انجام رساند.

شیشه دکوراتیو درب

یکی از کاربردهای استیند گلس در درب‌های لابی، درب‌های ورودی و فضاهایی است که نیاز است در ورودی ساختمان از یک متریال لوکس استفاده شود. این نوع شیشه می‌تواند در ابعاد سفارشی و با هر طرحی که با سبک معماری و داخلی ساختمان منطبق است تولید و در درب ساختمان نصب گردد. شیشه استیند گلس می‌تواند در درب‌های داخلی ساختمان نیز استفاده شود. این نوع شیشه می‌تواند به صورت کامل مات و یا شفاف باشد که با توجه به کاربری فضا تعریف می‌شود. زیبایی خیره‌کننده این شیشه دکوراتیو در فضای داخلی و خارجی ساختمان می‌تواند فضا را منحصر بفرد کرده و دکوری لوکس و بی‌نظیر ایجاد نماید.

پنجره استین گلس

پنجره‌های داخلی و خارجی ساختمان فضایی است که می‌توان آن را با شیشه‌های دست‌ساز استین گلس آراست. پنجره‌هایی که در فضای داخلی گاه به عنوان پارتیشن و جداکننده استفاده می‌شوند و در فضای بیرونی ساختمان منبع نور رسانی طبیعی می‌باشند. شیشه‌های استیند گلس می‌تواند همانند پرده ای از شیشه‌های رنگی و طرحدار عمل کند که علاوه بر زیبایی، عبور نور را نیز تأمین کرده و فضا را به صورت بسیار لوکسی تزیین بخشد. این شیشه ها می‌توانند با سبک ساختمان هماهنگی داشته و در هر سایز و ابعادی به صورت سفارشی ساخته و در محل نصب شود.

حالا وقتشه تا با یکی از اولین کسانی که این هنر زیبارو به ایران برگردونده بیشتر آشنا بشیم:

سرکار خانم زهرا توت زاری ، کارشناس ارشد طراحی داخلی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس شیشه از دانشگاه هنر دارای مدرک فنی از آکادمی تخصصی شیشه IKO ایتالیا می‌باشند. ایشان با ۱۵ سال تجربه مداوم در ساخت شیشه‌های تزیینی ساختمانی و تکمیل مهارت خود در زمینه سازه‌های استین گلس توانستند اولین شخصی باشند که این تکنیک را در ایران آغاز کرده و با آموزش آن به سایر افراد آغازگر این مسیر در ورود سازه‌های شیشه‌ای استین گلس در معماری ایران باشند.

آشنایی با مجموعه بزرگ آرچی تاج

گروه فنی و مهندسی آرچی تاج با مدیریت جناب آقای مهندس جامه بزرگ و سرکار خانم توت‌زاری، همراه با کارکنان و کارشناسان خبره، به مدت ۱۵ سال است که در زمینه سازه‌های خاص و ترکیبی فعالیت دارد. این فعالیت در طول این سال‌ها با نام‌های متفاوتی انجام شده است و امروز این کوله‌بار تجربه با نام تجاری آرچی تاج توانسته بزرگترین مجموعه‌ای باشد که در زمینه ساخت سازه‌های ترکیبی شیشه و فلز، استیند گلس و فری‌فرم فعالیت خود را در ایران و خارج از ایران توسعه دهد. مجموعه آرچی تاج با بهره‌گیری از مهندسان، معماران و کارشناسان فنی و در اختیار داشتن چندین کارگاه تولید شیشه و سازه، تخصصی‌ترین مجموعه در زمینه‌ی ساخت سازه‌های ترکیبی است که در ایران و خاورمیانه فعالیت گسترده‌ای دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از پروژه های در حال اجرا و اجرایی شده توسط گروه آرچی تاج را با هم بررسی کنیم:

گنبد استیند گلس برروی شاه نشین - پروژه الهیه

این سازه کوشک مانند با ستون‌های بتنی گرد و با ارتفاعی در حدود ۶ متر که با احتساب گنبد به حدود ۹ متر می رسید، در نمای ساختمان نیز دید کامل دارد.

پروژه نورگیر استین گلس قرارگاه شهید مدنی

ابعاد این نورگیر با مقطعی بیضی مانند به قطر دهانه ۲۴ متر در ۱۸ متر می باشد که جزء نورگیرهای دهانه بزرگی است که در ایران نمونه کمی همانند آن وجود دارد که با پوشش استیند گلس ساخته شده باشد.

گنبد استین گلس باغ فردوس

در تولید شیشه‌های استین گلس این مجموعه از نقوش ایرانی استفاده شد تا این گنبد شیشه‌ای همانند یک فرش دستبافته با شیشه نمود پیدا کند و درخشش شیشه‌های تراشدار آن در مقابل نور تصویر شگفت‌انگیزی را در کف منزل ایجاد نماید.

سازه فری فرم ساختمان فیوره

برای اولین بار در ایران سازه فری فرم توسط مجموعه آرچی تاج در پروژه فیوره در شهر آمل به انجام رسید. سازه‌های فری فرم به انواعی از سازه‌های ترکیبی اطلاق می‌شود که با استفاده از مثلث بندی فضا می توانند هر نوع مقطعی را به طورمواج و بدون نیاز به ستون پوشش دهند.

پروژه گنبد استین گلس اکسین

بزرگترین و منحصر به‌فردترین سازه استین گلس ایران و خاورمیانه در پروژه مجتمع تجاری اکسین در شهر آمل توسط مجموعه فنی مهندسی آرچی تاج در زمستان ۹۷ به انجام رسید. این سازه با قطر ۱۸ متر طول دهانه گنبد بزرگترین سازه‌ای است که بر روی آن شیشه‌های استین گلس قرار گرفته و در مرکز ووید این مجتمع تجاری واقع در ورودی شهر آمل در استان مازندران قرار دارد.

پروژه گنبد استین گلاس در ویلای دماوند

این گنبد بر روی کوشک طراحی شده در این ویلا انجام شد و با کاربری اختصاصی آن با طرحی ایرانی و رنگهای جذاب آبی و فیروزه ای طراحی و اجرا شد. نقوش این شیشه‌ها که با ترکیبی از فلز و شیشه پدید آمده است نورهای رنگی را به فضای داخلی هدایت می‌نماید و زیبایی ایجاد شده در فضا به طور قطع قابل توصیف نیست.

ساخت شیشه‌های تیفانی با کاربرد در درب‌های ورودی

در یکی از ساختمان‌های سوپر لوکس تهران در منطقه نیاوران جهت دربهای ورودی که تمامی آنها از چوب دست ساز منبت شده ساخته شده بود نیاز به شیشه‌هایی لوکس بود تا این پکیج درب به صورتی بسیار یونیک در فضای ساختمان خود نمایی کند. طرحی کلاسیک با بیش از ۴۰۰ قطعه شیشه بسیار کوچک تراش‌دار که همگی توسط واترجت برش داده شده و به صورت دستی تراش خورده است. این قطعات کوچک توسط نوارهای نازک به یکدیگر اتصال داده شد و سپس توسط فلز یکپارچه می‌گردد.

ضمنا این مجموعه شرایطی رو برای عزیزانی که امکان تغییر در نمای ساختمان خود ندارند فراهم کرده تا از این هنر زیبا بهره‌مند گردند.

مثل، لوستر، آباژور و غیره.

مجموعه آرچی تاج با دارا بودن بزرگترین کارگاه تولید شیشه‌های استین گلس در ایران، طراحی و تولید خاص ترین شیشه‌های ساختمانی را به سفارش مشتریان در هر ابعادی تولید می‌نماید.

از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.