کد مطلب: ۲۸۱۷۷۲

اعتراض به سیاست افزایش سن بازنشستگی در روسیه بالا گرفت

اعتراض به سیاست افزایش سن بازنشستگی در روسیه بالا گرفت

هزاران روسی به دنبال طرح پیشنهادی افزایش سن بازنشستگی به ۶۵ سال در خیابان‌های مسکو تجمع کردند و اعتراض خود را نشان دادند.

بیش از ۱۲ هزار نفر معترض به قانون افزایش سن بازنشستگی در خیابان‌های مسکو تجمع و به طرح پیشنهادی دولت پوتین اعتراض کردند و چندین نفر هم در این ارتباط بازداشت شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در همین حال مردم با حمل پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «دزدی را از دارایی ما متوقف کنید» اعتراض خود را به بالا رفتن سن بازنشستگی نشان دادند. طرح پیشنهادی شامل افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۵ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۶۳ سال برای زنان می‌شود. البته این طرح پیشنهادی بخشی از بسته بودجه‌ای به منظور تقویت فاینانس‌های دولت است.

در این رابطه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: باید بدون در نظر گرفتن احساسات جلو برویم؛ اما از منظر ارزیابی واقعی شرایط اقتصادی و چشم انداز توسعه آن و توسعه اجتماعی باید به آن نگاه کرد.

بر پایه این گزارش، دیمتری مدودوف نخست وزیر روسیه گفت: طرح اعمال تغییرات در سن بازنشستگی به تدریج از سال ۲۰۱۹ میلادی شروع خواهد شد. همچنین مقامات دولتی روسیه گفته‌اند که این اقدام می‌تواند به افزایش متوسط مستمری در روسیه که اکنون تقریبا ۱۴ هزار ۴۰۰ روبل معادل ۲۲۹.۵۲ دلار است، کمک کند.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.