کد مطلب: ۴۴۲۸۷۳

اعدام سرکرده شورشیان زندان سقز

اعدام سرکرده شورشیان زندان سقز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به اعدام سرکرده شورشیان زندان سقز گفت: هنوز ۹نفر از زندانیان فراری سقز دستگیر نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمد جباری با اشاره به دستگیری ۶۵نفر از زندانیان فراری زندان سقز افزود: اقدامات برای دستگیری محکومان فراری در حال انجام است.

وی درباره اعدام مصطفی سلیمی یکی از زندانیان فراری از زندان سقز گفت: حکم اعدام او در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در اسفند همان سال در دیوان عالی کشور تأیید شده بود که جرم او سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چند روستا ، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرامش مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تاکید کرد: همچنین در کنار همه این جرائم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳مشارکت داشته و او جزو طراحان و لیدر‌های اصلی فرار از زندان سقز در ۸ فروردین امسال بود.

جباری گفت: در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چند مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ همچنین دو مرحله درخواست اعاده دادرسی وی رد شد.

جباری افزود: دستگیری او توسط ماموران انتظامی با همکاری مردم بانه و سقز انجام گرفت به گونه‌ای که محل اختفای این فرد را به ماموران انتظامی گزارش کردند.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.