کد مطلب: ۴۱۳۰۸۴

افت ۶۸ درصدی حجم تجارت بین ایران و کره جنوبی

افت ۶۸ درصدی حجم تجارت بین ایران و کره جنوبی

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: حجم تجارت ایران و کره جنوبی پس از برجام به یکباره با کاهش مواجه شد، به گونه‌ای که در 7 ماهه سال 1398 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 68 درصدی در حجم تجارت دو کشور هستیم.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: هیچ قانون یک جانبه‌ای نمی‌تواند مانع تجارت کالاهای بشر دوستانه در دنیا باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید زادبوم در این دیدار ضمن بیان اینکه سیاست‌های آمریکا ارتباطی با سیاست‌های اقتصادی جامعه بین‌الملل ندارد، گفت: هیچ قانون یک جانبه‌ای نمی‌تواند مانع تجارت کالاهای بشر دوستانه در دنیا باشد.

وی بیان کرد: پس از آخرین سفر ریاست جمهوری کره جنوبی به کشورمان در سال 1394 حجم تجارت دو کشور افزایش یافت اما پس از برجام به یکباره با کاهش مواجه شد، به گونه‌ای که در 7 ماهه سال 1398 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 68 درصدی در حجم تجارت دو کشور هستیم.

زاد بوم با اشاره به اینکه دولت‌ها باید حامی بخش خصوصی در تجارت باشند افزود: برخی شرکت‌ها تحت تاثیر آمریکا رفتارهایی خارج از قواعد بین‌المللی تجاری دارند که برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی این سازمان برای همکاری نزدیک با کترا (سازمان توسعه تجارت کره) خبر داد و بیان داشت: ایران در پی عضویت در شبکه سازمان‌های توسعه‌ تجارت آسیایی است که اکنون دارای 21 عضو شامل کشورهای ژاپن، کره، پاکستان، میانمار، مغولستان و …است.

در این دیدار سانگ وونگ یونگ، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی نیز ضمن ابراز علاقه کشورش به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و کره جنوبی در اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدف سفر به ایران و حضور در این جلسه بررسی راهکارهای توسعه روابط و حل چالش‌های پیش رو از طریق همکاری صمیمانه دو کشور است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.