کد مطلب: ۵۴۱۰۸۱

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران خبر داد:

رونق بازار فروش قطعات فلزی مسروقه/ معامله دریچه فاضلاب شهری و نرده‌های پل هوایی

رونق بازار فروش قطعات فلزی مسروقه/ معامله دریچه فاضلاب شهری و نرده‌های پل هوایی

بازار فروش ضایعات فلزی حسابی داغ شده است. ضایعاتی که به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران غالبا سرقتی هستند و در بین آنها حتی دریچه‌های چدنی فاضلاب شهری، نرده‌های پل هوایی و گذرگاه‌های شهری دیده می‌شود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران با اعلام این خبر می‌گوید: افزایش نرخ بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باعث شده است که میزان سرقت قطعات فلزی اماکن عمومی افزایش داشته و این قطعات با حجم چند برابر گذشته به بازار فروش ضایعات آهن راه پیدا کند.

او به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که البته قیمت ضایعات آهن اخیرا افزایش داشته است و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم آهن ضایعاتی بین ۷ تا ۱۱ هزار تومان خرید و فروش می‌شود!

رستگار گفت: البته باید تاکید کرد که افزایش سرقت قطعات آهنی ناشی از گران شدن قیمت ضایعات آهن نیست بلکه چالش‌های اقتصادی و فقیرتر شدن قشر ضعیف جامعه باعث شده که چنین اتفاق‌هایی در جامعه رخ دهد و همین مسئله در ناپدید شدن حفاظ‌های اتوبان‌ها قابل مشاهده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران همچنین توضیح داد: ضایعات آهن کالای با ارزشی است و حوزه خرید و فروش آن بسیار گسترده است و معمولا این ضایعات توسط کارخانه‌ها خریداری می‌شود اما پیش از آن ضایعات آهن از سوی انبارداران معامله شده و به دلیل اینکه با واسطه خرید و فروش می‌شود ردیابی کانال فروش آهن‌آلات مسروقه ساده نیست.

محمدرضا حسینا، عضو اتاق بازرگانی مشهد هم از افزایش سرقت دریچه‌های چدنی فاضلاب‌‌ شهری و البته کابل سیم‌های تلفن و برق در مشهد خبر می‌دهد و به تجارت‌نیوز می‌گوید که با افزایش فقر و بیکاری سرقت دریچه‌های آهنی و سیم کابل تلفن در شهر مشهد زیاد شده است. به گونه‌ای که بر اساس آمار سازمان‌های متولی سرقت کابل مسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود پنج برابر شده است.

برای مطالعه بیشتر گزارش قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.