کد مطلب: ۴۷۹۲۹۶

افزایش سرمایه شرکت «پالایش نفت تهران»

افزایش سرمایه شرکت «پالایش نفت تهران»

مدیرمالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران از افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری این شرکت برای ذی نفعان خود طی ۶ سال اخیر خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فریدون ورشو‌ساز مدیرمالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران، از افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری این شرکت برای ذی نفعان خود طی ۶ سال اخیر خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: پالایش نفت تهران یکی از شرکت‌های خصوصی تحت قانون تجارت در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شتران» است که در پنج ماه نخست سال جاری ۴۶۴ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرد و توانست ضمن تداوم تولید محصولات کیفی، افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری طی ۶ سال اخیر ارزش مضاعف برای ذی‌نفعان خود فراهم آورد.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران، ورشوساز ادامه داد: مدیریت مالی و اقتصادی شرکت مطابق سند مدیریت استراتژیک سازمان و اهداف کلان آن، از سال ۱۳۹۳ مدیریت نقدینگی را به منظور تامین منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها و انجام طرح‌های توسعه ای و بهبود کیفی محصولات شرکت، در دستور کار خود قرار داده و استراتژی سازمان مبنی بر «تولید نقدینگی پایدار از دارایی‌ها و توان موجود و انجام سرمایه‌گذاری‌های انتخابی جهت افزایش رضایت ذی‌نفعان و موفقیت پایدار» را سرلوحه خود کرده است که درنتیجه بر اساس این خط‌مشی از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷ مرحله افزایش سرمایه صورت پذیرفته که هشتمین مرحله آن در مهر سال جاری از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به میزان ۷۰ درصد انجام خواهد شد. با انجام این افزایش سرمایه‌ها، سرمایه شرکت از ۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۳ به ۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت. این افزایش بیش از ۱۲۰۰ برابری سرمایه شرکت طی ۶ سال اخیر، منافع بسیار زیادی برای ذی‌نفعان شرکت محقق کرده است.

وی گفت: افزایش سرمایه‌های انجام‌شده عمدتا از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه بوده و همچنین اصلاح ساختار مالی صورت گرفته در شرکت به‌تبع آن، منجر به بهبود نسبت مالکانه و کاهش ریسک اعتباری شرکت و تسهیل تامین مالی طرح‌های آتی شرکت شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهمن

    سلام با ارزشی است نفروشید

  • صادقی

    متاسفانه درست هست که ساختار بورس ایران،شاکله ای نفوذی و در ید بعضی گروه هاست، اما این هم ما باید مد نظر قرار بدیم که ما بعنوان سهامدار باید براساس ارزش و ذات شرکتی سهمی بخریم، و نگهداری کنیم، نه براساس هیجانات و دید کوتاه مدت.
    قرار نیست که ما هر روز ارزش سهم رو چک و آنالیز کنیم. سرمایه گذاری بلند مدت نه تنها مشکلات سهام بازی رو بوجود نمیاره بلکه بیشترین سود رو نصیب سهامدار به معنای واقعی میکنه، امیدوارم کمی صبوری بخرج بدیم و سرمایه هایمان را با قیمت پایین نفروشیم.

  • ناشناس

    مثل اینکه قراره صبر کنن تا تمام سرمایه مون در این سهم صفر شه بعد بسته بشه واسه افزایش سرمایه ای که وجو ندارد?

  • سامان صدیق نیا

    سلام.اگه صبر و حوصله و آینده نگری ندارید وارد بورس نشوید.یه شبه که نمیشه راه هزار شبه رو طی کرد…صبر و صبر و صبر….این نوسانات همیشه هست ولی نتیجه اش با صبر معلوم میشه؛هیجان در بورس یعنی سم….
    موفق باشید.

  • ناشناس

    نفروشید بخرید کاری که خود حقوقی انجام میده

  • ناشناس

    شتران خیلی خوب است

  • احمد

    دوستان و عزیزان هرچی میفروشید میخرم.
    من عاشق روزای منفی و قرمز هستم و فقط تو روزای قرمز خوشحالم چون صبر میکنم و بعدش حاصل صبرم بالاتر از افزایش زمین و سکه و طلاست.
    جونم بفروشید من خریدارم.

  • ناشناس

    افزایش سرمایه از محل سود انباشته یعنی سهام جایزه میده تبریک میگم به سهامداران صبور.. بانک ملت نیز افزایش سرمایه از محل سود انباشته داشت که به سهامدارانش سهم جایزه داد بخاطر همین افت قیمت داره که سهم بیشتری به سهامداران تعلق بگیره و به نظر بنده در کوتاه مدت ارزش خوبی پیدا می‌کنه والله مع الصابرین

  • حمید

    خواهشا یکی جواب بده تعداد سهام 568 شتران من در سهام عدالت از 28 میلیون ریال به 745 هزار تومان کاهش یافته بدون اینکه درخواست فروشی داشته باشم میگن افزایش سرمایه داشته من متوجه نمیشم کسی هست بتونه شرح بده که چی شده؟

    • ناشناس

      سلام درسته که قیمت پایین آمده اما شرکت به همه سهامداران سهام جایزه به میزان 70 درصد سهمشان داده وبه شما هم تعلق گرفته اما تا آمدن به پرتفوی کمی زمان ومراحل اداری باید طی شود اگر به سامانه ذی نفعان سهام مراجه کنی تعداد سهام جایزه شما ثبت شده موفق باشید

    • م

      وقتي افزايش سرمايه بدن ارزش هر سهم كم ميشه و در ازاي اون كاهش قيمت به سهامدار سهام جايزه ميدن و در نتيجه ارزش دارايي شما ثابته. ولي اون سهام جايزه به شما با روشي اضافه ميشه. بقيش تحقيق كنيد

    • ناشناس

      سلام زمانی که افزایش سرمایه میخوره قیمت سهم میاد پایین تعداد میره بالا باید همچنان منتظر بمونی تا به پرتفوی اضافه بشه

  • ناشناس

    الان افزایش سرمایه ثبت شده ولی تعدادسهام هامون اضافه نشده چرا