کد مطلب: ۳۰۸۲۷۰

افزایش سهم یوآن از ذخایر ارزی جهانی

افزایش سهم یوآن از ذخایر ارزی جهانی

سهم یوآن از ذخایر ارزی جهانی تا پایان سه ماهه دوم امسال به ۱.۸۴ درصد افزایش یافته است.

سهم یوآن از ذخایر ارزی جهانی تا پایان سه ماهه دوم امسال به ۱.۸۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست؛ علی‌رغم این افزایش، سهم یوآن از ذخایر ارزی در مقایسه با دلار، یورو و ین هنوز اندک است. با این حال یوان توانست جای دلار استرالیا را به عناون ششمین ارز در ذخایر ارزی جهانی بگیرد.

کریس لونگ، کارشناس بخش چین و هنگ‌کنگ بانک «دی‌بی‌اس» گفت: برخی از بانک‌های مرکزی جنگ تجاری را موقتی می‌دانند و نسبت به چشم‌انداز بلندمدت اقتصاد چین خو‌ش‌بین هستند. این بانک‌ها به دلیل آن که یوآن کاهش شدیدی تجربه کرده است آن را خریداری می‌کنند چرا که یوآن را سرمایه‌گذاری ارزانی می‌دانند.

از سوی دیگر سهم دلار از ذخایر جهانی به ۶۲.۲۵ درصد رسیده است که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. یورو با ۲۰.۲۶ درصد در رده دوم قرار دارد و ین با ۴.۹۷ درصد در رده سوم ایستاده است. به گفته صندوق بین‌المللی پول، بانک‌های مرکزی جهان به تدریج در حال افزودن ذخایر یوآنی خود هستند، یوآن از سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از ۶ ارز جهانی پذیرفته شد.

حجم پرداخت‌های بین‌المللی به یوان از ماه ژوئیه تاکنون به ۲.۱ درصد افزایش یافته است، دلار ۳۹.۶۹ درصد پرداخت‌ها، یورو ۳۴.۱۳ درصد پرداخت‌ها و پوند ۶.۸۸ درصد پرداخت‌ها را شامل شده‌اند. افزایش سریع منازعات بین آمریکا و چین نیز نتوانسته است روند جهانی‌سازی یوآن را متوقف کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.