کد مطلب: ۵۹۴۰۷۷

قیمت نوشابه هم گران می‌شود

قیمت نوشابه هم گران می‌شود

قیمت نوشابه بعد از افزایش ۲۰ درصدی ابتدای تابستان امسال، طی سه‌ماه گذشته تغییری نداشته اما فروشندگان سوپرمارکت‌ها از زمزمه‌های افزایش این کالا برای بار سوم طی امسال خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که انواع نوشابه‌های گازدار برخلاف روند یک‌سال گذشته که هر‌ماه یا سه ماه یک‌بار درصدی از افزایش قیمت را تجربه می‌کردند، طی سه ماه گذشته برای نخستین‌بار بدون تغییر قیمت ماندند، اما حالا گفته می‌شود که خبرهای جدید در راه است.

ابتدای تابستان قیمت‌ نوشابه خانواده تمام برندها از ۱۲هزار و ۵۰۰تومان به ۱۴هزار و ۳۰۰تومان، بطری‌های ۳۰۰میلی‌لیتری از ۴هزار و ۴۰۰ به ۵هزار تومان، شیشه ۲۵۰میلی‌لیتری از ۵هزار و ۵۰۰ به ۶هزار و ۵۰۰ تومان و قوطی ۳۳۰میلی‌لیتری از ۷هزار و ۱۰۰تومان به ۸هزار و ۱۰۰تومان افزایش یافت. در طول سال گذشته قیمت نوشابه سه برابر شد و تنها در شش ماه اول پارسال این محصول تا ۱۲۵درصد گران‌تر شد.

قیمت نوشابه شب عید هم افزایش یافته بود و از ابتدای امسال این کالا با قیمتی متفاوت از زمستان پارسال به بازار عرضه شد. قیمت نوشابه‌های قوطی ۳۳۰‌میلی‌لیتری تا بهمن‌ماه سال گذشته ۴ تا ۵هزار و ۵۰۰تومان و قیمت بطری ۱.۵لیتری نوشابه خانواده بین ۱۰هزار و ۹۰۰ تا ۱۲هزار تومان بود.

منبع: همشهری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر کی هر چقدر دلش میخواد عشقش میکشه گرون میکنه و میفروشه یه نهادی یه ارگانی وارد عمل بشه با اونایی که گرون میکنن احتکار میکنن برخورد قاطع بکنه بخدا تاوانشو ما ملت داریم میدیم توان خریدمون اومده پایین نمیتونیم مواد غذایی خانوادمون رو تامین کنیم تا کی با این شرایط بسازیم

  • ناشناس

    بر اساس چه اصول چه قاعده ای این حق رو به خودشون میدن که گرون کنند بیان توضیح بدن ،مردم میخوان بدونن چرا گرون شده و میخوان باز گرون کنن علتشو بگن.

  • ناشناس

    قدرت خرید کارمندان و حقوق بگیران با حقوقی که میگیرن مناسب نیست،حالا اونایی که کلا حقوق بگیرهم نیستن کارگر فصلی هستند یا کلا توان کار کردن ندارند و تحت حمایت نهادهای حمایتی هم نیستند باید چیکار بکنند ،بحثم گرونی نوشابه نیست چون اگه نوشابه نباشه هم مشکلی برای فقرا درست نمیکنه ولی اگه نان نباشه ،برنج و چایی و قند و گوشت و مرغ و مواد غذایی ضروری نباشه یعنی نتونن با این گرونی بخرن تکلیفشون چی میشه باید گرسنگی بکشن دزدی کنن چیکار کنند ،ایران کشور ثروتمندیه فقط ملتش از داشته هاش محروم شده.

  • ناشناس

    نوشابه باید بشود پنجاه هزارتومان
    چون جز ضرر و زیان چیز دیگری ندارد
    خدا را شکر

  • عادل

    نوشابه ، سیگار ، الکل خوراکی ، ماریجوانا و تریاک و … آسیب زننده به سلامتی است ولی بایستی جایگزین مناسبی برایشان پیدا کرد . عادت مصرف نوشابه بایستی اصلاح شود .

  • قمصری

    دولت از محل فروش نوشابه درصدی درآمد داره بد نیست تجارت نیوز میزان درامد دولت رو برای مردم بگه

  • ناشناس

    تعجبی نداره. تا ۱۰۰ هزارتومن هم بره بازم تعجبی نداره. دولت ما دولت نیس