کد مطلب: ۳۱۲۲۰۱

افزایش میزان ترانزیت ایران با کشورهای CIF و اروپایی

افزایش میزان ترانزیت ایران با کشورهای CIF و اروپایی

حسن‌زاده از افزایش میزان ترانزیت ایران با کشورهای آذربایجان، اروپایی و حوزه CIF خبر داد.

حسن‌زاده معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ، از دیدار اخیر مدیران سازمان بنادر با معاون وزیر کشتی‌رانی کشور هند خبر داد و گفت: در این دیدار انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین ایران، هند، افغانستان، مورد مذاکره قرار گرفته و حضور هندی‌ها برای راهبری بخشی از فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در این دیدارها هماهنگی با بانک‌های ایرانی و بانک‌های هندی برای دریافت ضمانت بانکی جهت ارائه فعالیت‌های ترانزیتی و دریایی مطرح شد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش میزان ترانزیت علی‌رغم فشارها و تحریم‌های سیاسی در بنادر کشور خبر داد و افزود: در دیدارهای اخیر مسئولانی از گمرک نیز حضور داشتند و برای افزایش ترانزیت و اقدامات لازم بین گمرکات ایران، هند و آذربایجان جلساتی برگزار شد.

حسن‌زاده تصریح کرد: مدیر کل ترانزیت و گمرک کشور توضیحاتی درباره ترانزیت ایران ارائه کرد و در این دیدارها برای نهایی شدن ضمانت‌نامه‌های بانکی در یک مدت محدود جهت افزایش ترانزیت گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حوزه ترانزیتی ما تنها با کشور افغانستان بود اما با این تفاهم‌نامه اخیر گمرکات و ترانزیت ما به کشورهای آذربایجان و کشورهای CIF و همچنین عبور ترانزیت برای کشورهای اروپایی از طریق بنادر ایران نهایی شد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها ترانزیت ایران می‌تواند از طریق بنادر ایران از جنوب و دریای خزر و همچنین مرزهای دریایی و خشکی شمال کشور صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.