کد مطلب: ۲۴۵۵۰۷

افزایش وزن ۶۰ درصد جمعیت ایران

افزایش وزن ۶۰ درصد جمعیت ایران

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: شناسایی عوامل خطر در ایران مانند توده بدنی نشان می‌دهد ۶۰ درصد جمعیت ایرانی افزایش وزن یا چاقی دارند و باید افزایش تحرک معنادار را وارد زندگی خود کنند.

علی قنبری مطلق در همایش پیشگیری از سرطان روده، این سرطان را قابل پیشگیری و بیماری درمان پذیر توصیف کرد و گفت: بیماران می‌توانند سال‌ها با وجود این بیماری زندگی کنند، اما لازمه آن پیشگیری و مداخله زود هنگام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روی در ادامه تصریح کرد: شناسایی عوامل خطر در ایران مانند توده بدنی نشان می‌دهد ۶۰ درصد جمعیت ایرانی افزایش وزن یا چاقی دارند و باید افزایش تحرک معنادار را وارد زندگی خود کنند؛ به عنوان مثال هر فرد باید ۵ روز در هفته ۱۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند داشته باشد. درحالیکه تنها ۴۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت بدنی مناسب دارند.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت سبک زندگی سالم، گفت: ۱۷ درصد جمعیت ایرانی مصرف مناسب میوه و سبزیجات که ۵ وعده در روز است را انجام می‌دهند؛ با توجه به اینکه ۷ هزار مبتلا به سرطان روده بزرگ داریم و به دلیل افزایش آمار سن جامعه ایرانی شاهد افزایش آمار ابتلا به سرطان خواهیم بود. سفیران سلامت و هر فردی که نقشی در آگاه سازی مردم دارند باید سبک زندگی سلامت که مهمترین راهکار پیشگیری از سرطان است را ترویج دهند.

قنبری مطلق گفت: اگر سرطان روده بزرگ زود تشخیص داده شود می‌توانیم گام‌های موثری برای درمان آن برداریم که امروزه با توجه به توسعه خدمات درمان سرطان از سوی وزارت بهداشت به شهرهای بزرگ و کوچک می‌توانیم شاهد نتایج مطلوبی باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه حدود چند سالی است که تست خون منفی نیز به کمک کولونوسکوپی آمده است و اگر کولونوسکوپی سخت باشد با تست خون منفی در تشخیص سرطان روده بزرگ می‌توانیم گام‌هایی را برداریم، این تست خون منفی به شهرهای کوچک هم رسیده است و ۱۰۰ مرکز داریم که افرادی که علائم مشکوک دارند را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهند.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت بیان کرد: اگر سرطان در گام‌های اولیه شناسایی شود، پزشک معالج در صورت نیاز با تجویز شیمی درمانی ۶ ماهه می‌تواند گام موثری در درمان فرد بردارد. همچنین یک جراحی ساده و پیگیری‌های دوره‌ای برای پیشگیری از عود بیماری، نقش موثری خواهد داشت.

قنبری مطلق تصریح کرد: سرطان روده بزرگ قابل پیشگیری و درمان است و از همه می‌خواهیم که در گام اول نگذاریم درگیر سرطان شویم و اگر شدیم از درمان سرطان نا امید نشویم. وی در پایان ظرفیت‌های ایجاد شده برای درمان سرطان از سوی وزارت بهداشت را موثر دانست و گفت: در بحث پیشگیری نیز همگی باید گام برداریم تا شاهد کاهش بیماری‌ها و افزایش سلامت در جامعه باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.