کد مطلب: ۱۸۶۲۹۳

مدیرکل گمرک بازرگان خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز طی سال‌جاری در مرز بازرگان

افزایش 70 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز طی سال‌جاری در مرز بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان از افزایش 70 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز در مرز بازرگان خبر داد.

علی معصومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز را از عوامل تهدیدکننده در اقتصاد کشور می‌توان برشمرد، تصریح کرد: در این راستا طی سال‌جاری ۷۰ درصد در بحث کشفیات قاچاق کالا و ارز در گمرک بازرگان افزایش داشتیم که تعداد ۷۰۰ پرونده تا به امروز در این‌خصوص تشکیل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معصومی، بحث واردات بی‌رویه و غیرضروری را عامل مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور دانست و گفت: طی سه‌ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا معادل ۲۵۰ میلیون دلار به کشورمان جنس وارد شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین کالاهای وارداتی غیرضروری است که از آن می‌توان به لوازم یدکی لوازم خانگی لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

معصومی با تاکید بر اینکه باید واردات به کشور ساماندهی شده و از ورود اجناس غیرضروری به کشور خودداری شود، افزود: ۵ هزار تومان البسه طی ۱۰ ماهه سال‌جاری از این مرز وارد کشورمان شده است.

وی گفت: در حالی‌که این اقدام زمینه را برای شکوفایی و توسعه کارخانجات کشورهای صادرکننده فراهم می‌سازد و کارخانجات تولیدی لباس کشورمان یک گام به سوی تعطیلی کشیده می‌شوند.

معصومی بر نقش استراتژیک گمرک بازرگان و تاثیر این دروازه در اقتصاد جامعه اشاره کرد و افزود: طی سال‌جاری بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۰ میلیون دلار به خارج از کشور از این مرز صادر شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان در ادامه افزود: در مقدار صادرات کالا از مرز بازرگان در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزن، ۲۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی بر آمار و روند ورود و خروج تریلی‌های حامل بار از این گمرک اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری، ۴۵ هزار کامیون از گمرک بازرگان خارج شده و تعداد ۱۰۰ هزار کامیون وارد کشور شده است.

وی از افزایش درآمد این گمرک به میزان ۱۰ درصد خبر داد و افزود: درآمد گمرک بازرگان در سال‌جاری به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.