کد مطلب: ۵۱۰۹۳۱

شرکت‌های بورسی ملزم به اعلام پیش‌بینی سود هر سهم شدند

شرکت‌های بورسی ملزم به اعلام پیش‌بینی سود هر سهم شدند

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در سخنانی از الزام شرکت‌ها به ارائه سود هر سهم تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به منظور افزایش شفافیت و اعتماد به بازار سرمایه از ناشران خواسته شده است تا سود هر سهم تا پایان سال را به بازار اعلام کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه این موضوع طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام شده، افزود: این اقدام باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با تحلیل دقیق‌تر شرکت‌ها و اطمینان از سودآوری آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرده و از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است باتوجه به گزارش‌های سه ماهه اخیر انتظار می‌رود وضعیت سودآوری شش ماهه دوم بسیاری از شرکت‌ها مناسب باشد.

سروعلیا تصریح کرد: با عنایت به پیگیری‌های سهامداران و نهادهای نظارتی ، مبنبی بر درخواست انتشار پیش‌بینی درآمد هر سهم ناشران، انتشار پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری شرکت‌های تولیدی از طریق فرم «افشای اطلاعات با اهمیت» حداکثر تا ۲۰ بهمن ۹۹ امکان پذیر خواهد بود.

منبع: سنا

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمله به حق‌الناس ?

    دوستان اگر با این نظر بنده‌ی حقیر موافقید، مثبت بزنید:
    با توجه با ایکنه اکثر پیش‌بینی‌های کارشناسان تجارت‌نیوز، اشتباه از آب در میاد؛ پیشنهاد بنده اینست که در کنار پیش‌بینی کارشناسان، سوالی برای پیش‌بینی توسط کاربران و سهامداران در سایت طراحی شود تا مشخص شود که نظرات کارشناسان به واقعیت نزدیکتر است یا کاربران و سهامداران. مثلا سوال به اینصورت باشد:
    پیش‌بینی بورس فردا توسط کاربران و سهامداران:
    گزینه۱: فردا مثبت
    گزینه۲: فردا متعادل
    گزینه۳: فردا منفی
    لطفا در صورت موافق بودن با این پیشنهاد، مثبت بزنید.

    • ناشناس

      لایک داری

    • حمله به حق‌الناس ?

      همیشه سالم و دلخوش باشی عزیزم ?
      و همچنین تمام سهامدارن متضرر از جمله خودم، به امیدخدا که ضررمون جبران میشه و شرمنده خانواده و بچه‌ها نشیم.

    • ناشناس

      خدا ازتون راضی باشه تنها سایت خبری که کل نظرات و نوشته های من و شما را نشون میده
      سایت خبری هم حرف از خودش در نمی آره و هر خبری میگه که به گفته فلان کارشناس یا فلانی
      شایدم یه عده میخوان تجارت نیوز را دشمن جلوه بدن

  • ناشناس

    کارشناس ها یه پست می زنن + . دو دقیقه بعد می گن _

  • امید

    با بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی؛ اطمینان از سودآوری قطعی شرکت‌های بورسی؛ مدیریت منطقی؛ استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر؛ و مهمتر از همه جلب اعتماد سهامداران و کنترل عرضه حقوقی‌ها و بازارگردانان؛ اوضاع بازار سهام بهتر میشه

  • ناشناس

    کاردرستی است اگر واقعی باشد برای همین باید شرکتها لااقل هفتاد درصد سود را بلافاصله بعد از سال مالی پرداخت کنند این موضوع عاملی میشود برای کسانی که تو ضرر هستند سهامداری کنندوبا گرفتن مبلغ سود کمی ضررشان جبران شود5درصد کاهش صف فروش برابر است بانیم درصد افزایش قیمت سهم

  • جمشید⁦

    لطفاً فروش سهام عدالت را آغاز کنید

  • ناشناس

    تا قبل از عوض شدن آقای رییس بورس من فکر میکردم بورس قابل دستکاری نیست و نظام عرضه و تقاضا هست که قیمت را مشخص می‌کنه و مردم که نظر به گونه ای میدادن که دست دولت توکار میگفتم چقدر ساده اندیشن حالا میفهمم حق با اونها بوده ومن ساده‌انگاری میکردم که بورس را غیر قابل دخالت میذونستم

    • ناشناس

      آقا یا خانم ناشناس من و امثال من پوستمون کنده شده تو بورس که میگفتیم بورس ایران دستوریه.شما هم 70 درصد سرمایه زندگیتون به باد میرفت هر روز مینشستین پای بورس شاخصا رو رصد میکردین به راحتی متوجه دستوری بودن بورس میشدین.خوش به حال اونایی که از وکیل و وزیر سیگنال میگرفتن .رانت داران همیشه تو سودن.

  • ناشناس

    سلام
    هر کجا جلوی ضرر را بگیری منفعت است من خودم شستا 6220تومانی خریدم الان 2300 تومان است آخه چقدر ضرر؟ من که با زیان خارج شدم نشسته ام ببینم کی به قیمت 6200 تومان میرسه

  • بابک

    اینکه شرکتها صرفا پیش بینی سود خودشون را ارایه بدهند کافی نیست.به نظر من قانونی باید وضع شود که شرکتها حداقل درصد مشخصی مثلا 80 درصد سودشون را به سهامدار پرداخت کنند.(نه اینکه آخرش درصد کمی به سهامدار برسه و یا سهامدار بلاتکلیف باشه) اینجور سهامدار مطمین هست حداقل اگه ارزش سهمش افت میکنه به سودش میرسه و بنابراین بلندمدت فکر میکنه و سهام شرکتهای سودساز را میخره.

  • ناشناس

    به چند دلیل بازار رشد پیوسته داره تا اخر ماه:
    ۱_کوتاه کردن دست نوسانگیرها
    ۲_نظارت شدید بر بازارگردانها به دلیل افت زیاد بازار
    ۳_نزدیک شدن به ۲۲ بهمن
    ۴_فروش صندوق و عرضه های اولیه بعدی
    ۵_عوض شدن رییس سازمان بورس

  • ناشناس

    اقدام خوبیه. حداقل مردم بفهمن سهامشون ارزشمند است. یک اصل اقتصاد اینه که هر چیزی آخرش به قیمت واقعیش میرسه. اگه مرداد حباب مثبت داشتیم، الان حباب منفی داریم و ارزش سهام کمتر از ارزش واقعیش. با توجه به اینکه آمریکا عزم جدی برای بازگشت به برجام نداره و فقط لفاظی میکنه، دو دستی سهامتونو بچسبید. یکی دو ماه دیگه صعود قدرتمند بورس رو داریم.